Goede soldeerapparatuur voor beginnende hobbyist

Gestart door pameijer, augustus 27, 2014, 14:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

#15
Toevallig naar zo'n rework station zitten kijken vandaag nadat mijn PACE alweer verstopt zit.. Alleen die aanschaf prijs... au.. Maar met dat loodvrije soldeer in moderne apparatuur en meerdaagse printen komt je gewoon niet meer weg met een litze draadje....

Enfin.. sparen maar weer  :mrgreen:


RoGEK

#16
We hadden daar dan ook nog een pincet bout bij.
Mijn favoriet... Ideaal met smd weerstandjes en micro switches.

Maar idd onbetaalbaar.. met wat extra's gewoon naar 2.5k :(
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

HAL9000

Ik vind  de  antex  soldeerboutjes  altijd  wel goed.  Kan je ook verschillende  bit  stukken  op plaatsenn. 
Dit  is  wel  voor  standaard  print  electronica en  SMD.  Ik  heb ook een 45Watt  bout  om  grote  tin oppervlakken mee  te  solderen.   byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: RoGEK op september 03, 2014, 22:51:19
We hadden daar dan ook nog een pincet bout bij.
Mijn favoriet... Ideaal met smd weerstandjes en micro switches.

Maar idd onbetaalbaar.. met wat extra's gewoon naar 2.5k :(

Ja die pincet is erg handig. Als ik nu smd moet verwijderen pak ik 2 bouten of met een beetje snelheid lukt het met 1 ook wel. Maar goed gereedschap is het halve werk.. echter 2.5k... dat is echt te gortig. Alhoewel je dan weer nooit meer naar dat stuk gereedschap hoeft om te kijken... (gaan we van uit..) Dat is ook wat waard..

Zag dat dat merk Ersa ook desoldeerstation's heeft. Maar heb er geen ervaring mee.