Ja hij komt van zolder, Marantz 1120

Gestart door HAL9000, maart 07, 2014, 20:25:22

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb de  marantz  1120  op  de  tafel gehad  die  nog  niet  lang geleden  aangeboden  stond  op marktplaats met  115 tuner.    WerkenD..  :schater: :schater:

ja  alles ging  aan,  de  lampjes  branden,  en  de  brom door  de  speakers  was  om naar huis  te  schrijven  :schater:

Ik heb  de  1120  bezichtigd,  ik zag  onmiddelijk de  rechter  kanaal  ooit  gerepareerd  is.  Het  aparte van het verhaal  is dat bijna  alle  vervangen  torren  RCA of  fairchild  waren(USA made)  wellicht  door  fodor   gedaan.

kanalen  waren  niet  erg  echt  veel  dc  verschil.
Heb alle  elko's  vervangen en  klein signaal  torren  vervangen.  En uiteraard  DC  en bias  afgesteld.

er  was  een  centrale  brom  te  horen.

een elko's  was  kapot,  alle  andere  waren niet in veel  betere  staat.  Het  zijn trouwens  philips  elko's.

Nieuwe  elko's  zeners  en  relais,  dat  oude  open verbrande ding laat ik niet  zitten.

stinkende  oude  meuk.

Alles  nieuw.   Klinkt  ook weer  als nieuw.   Ik heb deze  ook ooit  voor  mezelf  gehad.  Ik vond het een  stom apparaat,  vind ik nu  nog.   2x60watt  nauwelijks, circuit  ERG  primitief  en veel  ruis  en  storing  van  het  stroomnet te horen.

ik  ga  toch  wel  even de  buren  pesten.

HB HB  :evil:

Pas  op  met  ''zolder  vindingen''  die  oude  zooi  staat  daar vaak  heel  erg  lang.  EN is  er vaak ook daar  weggezet  omdat  er  een probleem  of  storing  was/is.  Als  je het koopt  zit je  automatisch vast een  revisie  beurt.   :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RP

Ach , das jou wel toe vertrouwd....... :yes: 8-)
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

bas focal marantz

Volgens mij lijkt jouw kamer precies op die van mij  :-D

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op maart 08, 2014, 00:46:21
Volgens mij lijkt jouw kamer precies op die van mij  :-D

hahah   ja  heel  het  huis  staat  vol met   ouwe  meuk.   :schater:

HAL9000

@ RP,  ja   ik  heb  me  best  gedaan.  Werkt  perfect

jeroen pijper

Ja bij mij staat ook buiten mijn slaapkamer 4 receivers dat vinden mijn ouders net genoeg. Niet meer. Tsja ik koop toch wel weer meer. Net 3 dingen naar oma gegaan

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055

speakers
bose 205 Marantz 7g