Ik speel met een Technics SL1200 MKII. Ik heb er 2 staan. Ga deze ook nooit verkopen denk ik.
Voor deze in de wookamer heb ik een Ortofon element gekocht. Een DJ Concorde Arkiv.
Ben wel trevreden van de kwaliteit en zeker de oersterke bouw ervan. Heb ze nu al meer dan 25 jaar en nooit niets mee voorgehad, ze draaien nog als nieuw. Heb ze wel een 15tal jaren niet gebruikt.
Ik stem me nu 2 vragen.
1. Element: ik zie op de site van Ortofon dat de DJ Cartridge "Gold" de beste sound kwaliteit heeft binnen het DJ Cartridges-gamma. Zou ik er (veel) bij winnen met de aanschaf van dergeleijk element?
2. De draaitafel zelf. Ik ben tevreden en heb al gelezen dat deze draaitafel het zeer goed doet vergeleken met veel high-end draaitafels. (spreek niet over onbetaalbaar materiaal)
Zou ik er (veel) bij winnen met bevoorbeeld een TT15 S1 van Marantz t.o.v. mijn Technics SL1200MKII?
Wat de eerste vraag betreft aarzel ik wat want ben niet overtuigd dat het veel zal bijbrengen, maar kan mijn eerste ortofon element altijd gebruiken voor mijn 2de SL1200 waar nog een Shure element opstaat dat in vergelijking minder is. Maar moet toch ongeveer 150 € uitgeven.
Wat de 2de vraag is twijfel ik ook.
is nog meer geld.