CD-10 met probleem

Gestart door wheijke, oktober 31, 2013, 15:59:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Alle  elko's  in  deze  machine krijgen nu meer  weerstand  en dalen  in capaciteit.  Alles  werkt nu minder  soepel. 
Als  je  alles  vervangt  zou het weer  net  zo goed moeten werken als  nieuw.

Studer/reVox   gebruikte  Philips  reference  in de  apparatuur.  Die  elko's  zijn net  halogeen lampjes.  Schijnen  heel  erg mooi voor  even.  En dan  PATS....... kapot.    Die  werken  subliem  voor  even,  en dan  vormen ze een kortsluiting  . 
Marantz  gebruikt  ELNA, vooral  de  cerafine en  stargat serie drogen uit.   Die  vormen meeste  problemen.  Ik  ben echt geen liefhebber  van ELNA. 
:no:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op oktober 31, 2013, 17:13:22
Gelijk met elko's smijten ??

Eerst ff de meest voorkomende oorzaken uitsluiten me dunkt.

Aan de klacht omschrijving te lezen, meeste cd's goed enkele niet, is er gewoon een vieze laser/stof in het loop werk. In het slechtste geval zit het hem in de aansturing.

Ik herken de klacht omschrijving.
Een krassend vervormende weergave.......

Op beide kanalen neem ik aan?
Anders is er een andere oorzaak.

L/gain/focus problemen of het schijfje is een kopie waarvan de reflectielaag niet goed is omdat de speler alle andere cd's wel goed afspeelt....

Iets om over na te denken...

Elco(s)?  waarschijnlijk niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

wheijke

Dank je! Ja da's precies wat ik hoor, beide kanalen ook.
Het gaat inderdaad om tot nu toe een cd, en da's geen kopie!
Zal naar die afstelling kijken, heb in het verleden al bij andere CDM4 spelers gezien dat de 2 afstellingen verlopen kunnen zijn.

Dank!

wheijke

Paar weken verder, het vervorm probleem lijkt weg vanzelf wat irritant is... beter een kapotte speler!
maar...
Nu leest hij cd's niet. De laser staat te focussen maar cd gaat niet spinnen. Ik heb de snaren vervangen en soms gaat hij nu een hele tijd goed, maar staat hij een tijd stil dan weer hetzelfde probleem, niet inlezen/spinnen bij een cd inleggen.

Nu dacht ik van wellicht zit de laser 'vast' (opgedroogd vet) dus ik bewoog hem voorzichting en toen las hij een cd, en ook anderen... Dit heb ik nog een keer gedaan toen hij niet wou lezen en dit lijkt te werken...

Maw, moet ik verdroogd vet opruimen of juist wat vet aanbrengen in de CDM? Iemand dit bij de hand gehad?

thanatos

Geleide stang ontvetten en opnieuw insmeren.

Dat vet droogt idd in en pakt stof enz.

SB_Marantz

#20
Is een CDM dus zwenk/swingarm.  :wink:

Er zit wel een geleidingsstangetje maar ik denk dan eerder aan verkeerde snaren.
Zie topic CD-94 reparatie/revisie.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11614.0.html
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op december 13, 2013, 23:32:09
Is een CDM dus zwenk/swingarm.  :wink:

Er zit wel een geleidingsstangetje maar ik denk dan eerder aan verkeerde snaren.
Zie topic CD-94 reparatie/revisie.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11614.0.html

Ok  8-) op 't verkeerder spoor gezet door TS. Hij had het over invetten e.d. Bij loopwerken met geleide rails voor de laser gaat dit dus wel op. CDM zwenkarm loopwerken weinig ervaring mee anders dan naar luisteren  :-D