CD-10 met probleem

Gestart door wheijke, oktober 31, 2013, 15:59:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

wheijke

Ik heb een CD-10 met een wat vaag probleem.
Bijna al mijn cd's speelt hij goed af.
Een enkele daar geeft hij na het inleggen en spelen van de cd ong 10 seconden een geluid alsof er vuil aan de naald zit! Daarna speelt hij goed.
Gisteren vond ik een cd die dit bleef doen, toen ik de cd uit het apparaat haalde en weer wilde spelen gaf de CD-10 "Error" aan en wilde hij de cd niet meer spelen, een andere cd geen probleem!

Is dit een probleem met een snaar?
Of elco's op het servo board?

Dat zijn de meeste fouten die ik op dit forum lees.
Iemand dit bij de hand gehad?

Wouter

thanatos

Je bedoelt het geluid van zoeken alsof de laser niet kan focussen ? Of vervorming in de weergave ?

Kan een kwestie van schoonmaken zijn, laser en geleide stangen. Misschien een laser. Bij vervorming in de weergave is er meer aan de hand.


HAL9000

Elko's  lijkt mij  logischer.   Doet  de  cd 10  het  beter  als  die  al een tijd  aanstaat??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: HAL9000 op oktober 31, 2013, 16:42:20
Elko's  lijkt mij  logischer.   Doet  de  cd 10  het  beter  als  die  al een tijd  aanstaat??

Gelijk met elko's smijten ??

Eerst ff de meest voorkomende oorzaken uitsluiten me dunkt.

Aan de klacht omschrijving te lezen, meeste cd's goed enkele niet, is er gewoon een vieze laser/stof in het loop werk. In het slechtste geval zit het hem in de aansturing.

HAL9000

Ik  vroeg ook  als  die  symptoom voorkwam.  Zo  ja  zou ik naar  elko's  kijken.  Deze  philips  loopwerken  hebben allemaal  dezelfde  klacht  namelijk.     clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

wheijke

Het is geen overslaan, ik ken CDM-4 loopwerken, die hebben zo goed als nooit problemen, en ook gezien ik bijna alles goed kan afspelen denk ik aan wat anders... Oh, ja de speler staat altijd aan! Het geluid is meer als dropouts, alles speelt gewoon goed, het lijkt mleer op vervorming, wat ik al zei, alsof er op de naald van je platenspeler een flinke stof prop zit.

wheijke

Vergeten te zeggen ik heb de laser schoongemaakt. Het is een swingarm dus geen stangen!

HAL9000

vervorming  duidt  op  een rotte  DAC.   Ik zeg  elko's 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: HAL9000 op oktober 31, 2013, 19:40:07
vervorming  duidt  op  een rotte  DAC.   Ik zeg  elko's

Of de DAC zelf. Heb het eens met een TDA1541a gehad. Klonk als een spetter regen van kleine tikjes.

Werk aan de winkel dus.  8-)

wheijke

Zeker, ik heb wat te doen  :-)

HAL9000

Citaat van: thanatos op oktober 31, 2013, 19:55:57
Of de DAC zelf. Heb het eens met een TDA1541a gehad. Klonk als een spetter regen van kleine tikjes.

Werk aan de winkel dus.  8-)

zeldzaam, maar  niet  onmogelijk natuurlijk. 
Zou deze  cd  speller  wel  helemaal  restaureren  zijn mooie  machines,  veel beter dan  sony/hitachi's
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

wheijke

Ik ga mijn best doen! @HAL9000, ik zag een post van jou waar je het servoboard had gereviseerd, je had het over 10uF-jes, maar dat moeten zeker 47uF-jes zijn? Ik kijk naar het schema en kan zo 123 geen 10uF vinden.

HAL9000

Kan best  zo  zijn.  Even kijken  wat  er  daadwerkelijk op  het  board  zit.  Ik geloof  schema's niet meer zo.   :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

wheijke

het waren 47uF-jes. Heb het servo board gedaan, 6x vervangen... geen verbetering. Een had op het schema inderdaad een foutief nummer, hoofd ook erbij houden  :lol:
Heb nu 1 cd waarmee ik hem constant over de zeik kan krijgen, de rest prima!
Ik zal ook naar de snaren kijken trouwens aangezien het zo specifiek een cd is die op andere spelers prima speelt trouwens, heb al een setje ontvangen.
Ook verder aan het kijken, decoder board wellicht nu!

verho035

vervang maar de elco,s werkt hij weer perfect laten doen door hal,mijn  speler is een marantz cd 73.speelde weer als nieuw...