Dubio M500's wel of net laten reparen t.b.v. B&W 803 S2 Matrix

Gestart door hvanapeldoorn, november 17, 2013, 23:06:49

Vorige topic - Volgende topic

hvanapeldoorn

Beste Allen, (mod indien het verkeerde forum graag verplaatsen)

Ik zit in grote Dubio. 2  (van 5 in totaal) van mijn MA500 mono blokken zijn stuk. En ik vraag me af of ik ze ter reparatie moet aanbieden.

Het doel is namelijk om ze straks te bruggen en te gaan gebruiken t.b.v. van B&W 803 S2. In het verleden had ik via de MA500 ge-bi-amp aangesloten, maar ik vond dat ze toen niet goed uit de verf kwamen.

Op een moment hebben er twee het lootje gelegd en heb ik alles aangesloten op me SR8300.  En ondanks ik redelijk tevreden was en eigenlijk geen tijd had om er ook iets aan te doen.  :-(

Maar nu begin weer meer tijd te krijgen en het begint te kriebelen.  Dus zit nu te wegen om de MA500 aan te bieden ter reparatie. Of dat ik het toch over een hele andere boeg gooi. En misschien wel vloeken in de kerk maar zelf naar een ander merk ga kijken.

Maar misschien dat jullie mij op de goede weg kunnen zetten.

gr,

Hendrik

SB_Marantz

Wanneer je uit je dubio bent mag je mij eventueel benaderen voor de reparatie. (over plus/minus 2 weken)
Bruggen zou ik niet doen, waarom moge duidelijk zijn. :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

ik heb er  al een stel gerepareerd.  Zitten een paar  knelpunten in die  MA500's

Waarom bruggen? Er  moet  genoeg vermogen zitten in zo'n Eindversterker

zie  hier  wat  foto's  van de  reparatie.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10411.msg188408.html#msg188408
:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

hvanapeldoorn

bedankt voor jullie terugkoppeling.

En Hal9000 voor het rep foto's. Heb ooit nog eens MTS electro gedaan, maar ga me niet meer aan solderen etc wagen...Maar ik zie al dat hier mensen hun diensten aanbieden :angel:.

Maar nog ff het puntje van niet bruggen. Leg eens uit?

De 803 s2 heeft best veel power nodig, 125 watt is niet veel. Dit heb ik gelezen. En toen ik kocht draaide de ze  op een MCintosh en dat geluid hebben ze nooit bij mijn Marantz geven (is ook logisch). Maar die had veel meer power en als ik de fora's erop na lees moeten ze die power ook hebben.

Dus vandaar mijn vraag en ook twijvel.

gr

Hendrik

SB_Marantz

Toen je ze kocht stonden ze ook in de winkel niet?
Totaal andere akoestiek.
Zijn het deze bij de weg?

http://www.stassen.nl/specificaties///bowers-wilkins-803s
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hvanapeldoorn

Hi SB,

Nee stonden in huiskamer en ik heb ze al ff (zo'n 9 jaar).  En ik heb trouwens de voorloper. Ook wel de 803 S2 Matrix (de vierkante versie :wink:).

Wat ik me nog kan herinneren ( mogelijk is die herinnering gekleurd) was het geluid anders (na mij smaak mooier) dan wat ik nu heb.

Nu lees ik wel dat de MA500 wat elco problemen hebben. En dat zullen de mijne zeker wel hebben zijn zeker al een 10 jaar oud misschien wel meer. Dus als ik zo ooit weer wil gebruiken zit er een revisie er gewoon in.

Alleen wat ik me afvraag is de revisie de juiste weg qua investering of kan ik beter toch afscheid nemen en naar iets anders gaan kijken. (En misschien stel ik de vraag wel  op verkeerde forum, maarja heb eigenlijk altijd al Marantz gehad).

Paul

Ik zeg revisie zie het als preventief onderhoud, als je banden versleten zijn koop je toch ook geen nieuwe auto.
Tis jouw ding als je toe bent aan wat nieuws kan ik me dat ook voorstellen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

hvanapeldoorn

Hi Paul,

Dat is wel mooie uitdrukking van je.  Eigenlijk wil ook niet van Marantz afwijken....
Maar ik heb zeg maar iets te veel tijd gehad dus iets te veel gelezen...en wat audiozaken bezocht..

En daar kwam bij een aantal eruit dat Marantz een warme klank heeft en B&W dat ook en dat het daarom mogelijk niet een hele goed combi was. Ik vind bv de Bas soms wat te overheersend aanwezig.

Dus vandaar mijn twijfel....Mctosh gaat het gewoon niet worden. Heb niet zomaar ff 4000-5000 euro op de plank liggen. Rotel is misschien een optie... puur de eindtrappen dan..

Als voorversterker en eindversterker (voor me center en surround)  blijf ik me SR8300 trouw. Alleen de twijfel is nu wat geven de B&W als power...

Ik heb trouwens nog niet gehoord waarom niet bruggen. Ik zou graag hier wat onderbouwing voor willen om het te begrijpen.

Paul

Heb een vintage Marantz set op de slaapkamer in combi met B&W DM2 luidsprekers moet zeggen niks mee maar goed smaak is persoonlijk, kijk rond en beslis zeker niet te overhaast.

Fotoootje dan maar........

Mijn site

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Mijn site

hvanapeldoorn

Tja paul is wel mooi analoog op een of andere manier vind ik de bd meter echt top.

Maar goed met tijd komt raad...alleen ben ik al ff bezig zeg maar...Maar goed misschien dat SB toch nog een revisie wil doen (zit redelijk bij mij in de buurt) en dat ik toch nog ff het geheel aan kijk en als het dan het toch niet echt wat is ik over ga na iets anders.

gr

Hendrik

hvanapeldoorn

gisteren nog ff met SB via PM heen en weer gebabbeld gemaild en het besluit is genomen. Ik ga voor de nu de MA500 een tweede leven geven. :yes: :yes:

En eens kijken of onderhoudt en reparatie ze weer de power geeft. En als het niet zo is dan gaan ze de verkoop in.

Dan gaan we toch eens sparen en heel voorzichtig aan de Baas van het huis doorgeven dat er toch niet wat weg gaat maar iets bijkomt...wat weet ik nog niet dat gaan we later bepalen.

Thx SB in iedergeval al voor het aangeboden hulp

gr

Hendrik

JohnWx

Citaat van: Paul op november 18, 2013, 20:35:36
Ik zeg revisie zie het als preventief onderhoud, als je banden versleten zijn koop je toch ook geen nieuwe auto.

ik zeg tegeltje waardig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject