@John Wx, nog even een reactie op een voorgaande post.
Citaat van: John Wx op augustus 25, 2013, 02:57:16
Weet niet hoe je aan de wijsheid komt maar totale onzin
De advies prijs = inkoop x 2 ex. BTW
Alleen bij lagere instappers is het minder marge x 1.7
Dus ligt niet aan de importeur maar aan een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen
Inkoop is voor iedereen gelijk alleen nemen sommige genoegen met 50/100 euro op een apparaat, daarbij moet je afvragen of dat wel gezond is voor de markt (lijkt me niet)
Zegt natuurlijk ook iets over Marantz vandaag de dag dat ze maar aan iedereen leveren, er is een recht van leveren wettelijk maar je zegt gewoon geen voorraad meer.....
Nadeel is dat Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie
Hoe ik aan die wijsheid kom? Dit is mijn mening, geen feit.
Verder zitten er in je betoog een aantal aanname's:
een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie Hoe kom je daar bij? Jij werkt in ieder bedrijf dat Marantz verkoopt? Of werk je momenteel zelf voor D&M Holding?
Wat betreft de prijs voor de nieuwe SR7008, heb je gelijk en deze is 1599,- Euro. Belachelijk. Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen.
Dus als de marge's en adviesprijzen nog worden gehanteerd zoals jij beschrijft: goedemorgen het is inmiddels 2013. Tijd voor de importeur om de adviesprijs aan te passen. Want, en dat is mijn persoonlijke mening, ik vind het
NIET kunnen dat een product wordt verkocht voor aanvankelijk 1599,- en uiteindelijk voor 735,- Euro na een jaar op de markt beland. En dat is niet alleen die handelaar zoals jij noemt die vanuit semi thuis verkoopt. Daar hoef je het verder niet met mij over eens te zijn.