Spotify crashed op SR6007 - groene flitsen in beeld

Gestart door idurz, december 29, 2012, 16:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

idurz

Hallo allen
vooral voor de Spotify extra's ben ik overgestapt van mijn oude receiver naar een nieuwe SR6007. De setup kost even, maar uiteindelijk is het resultaat prachtig.
Spotify wil echter maar niet lukken. Ik heb een premium abonnement en via de Marantz aanloggen lukt ook prima. Het hoofdmenu van Spofity verschijnt. Als ik dan echter daar een keuze maak, zoals "accounts", of "search", verschijnen er groene flitsen in beeld, de TV gaat op zwart, en uiteindelijk na een seconde of 30 keert de Marantz terug naar het hoofdmenu van de netwerk services (waar Spotify maar ook Internet Radio en Favorites staan)

Ik kan het dan opnieuw proberen, moet weer de voorwaarden van Spotify accepteren en het spelletje herhaald zich. Internet radio, bediening via de app of via een browser werkt. Netwerktecnisch lijkt alles dus in orde. Via de App proberen op Spotify in te loggen kan, maar ook dan crasht de Marantz.

Voor min 6007 zijn geen firmware updates (meer) beschikbaar, ik heb de laatste nieuwe blijkbaar.

Ik heb al contact gehad met Marantz via hun support site. Een geadviseerde reset heeft niet geholpen. Men adviseert me nu terug naar de dealer te gaan. Dat kan natuurlijk en met hem heb ik al contact gehad. Het voelt echter niet goed, om voor een (ogenschijnlijk) simpel software probleem het hele apparaat terug te brengen. Dat zijn een heleboel kabels, en dan is het stil in huis.....

Vraag: heeft iemand anders ervaringen met Spotify op een SRx007 receiver? Doe ik iets fout, zie ik iets over het hoofd?

Dank bij voorbaat voor je antwoord!

harteman

Heb een SR5007 en ook Spotify premium. Werkt hier prima. Lijkt inderdaad op een software probleem.

Groet,
Harteman

idurz

Dank Harteman voor je reactie. Ik vermoed dat ik het antwoord al weet, maar je hebt niets speciaals gedaan in je router neem ik aan. Geen extra poorten open, of? Lijkt me van niet, want dat zou bij Spotify op PC of Ipad ook moeten dan toch?

harteman

Inderdaad niets speciaals gedaan. Aangesloten en werkte direct.

Groet,
Harteman

MSLT

Ook bij mij werkt spotify prima op mijn SR6007. Aansluiten en werken. Het enige nadeel is dat ik wel telkens opnieuw mijn inlog gegevens moet invoeren voor spotify als ik deze selecteer.

ultimate

Hallo,

Ik geeft deze even een schopje naar boven, als dat niet oke is hoor ik het graag (ben nieuw hier en zag zo snel niet iets in de regels hier over staan ;) )

Sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een nr1603, maar ook ik loop tegen het probleem aan van de TS.
Zodra ik Spotify aanklik dan blijft ie 30 seconden niets doen en daarna even een groen beeld en reboot het systeem waarna ik weer vrolijk in het "network" menu kom, maar kan dus geen spotify afspelen.
Op Google valt hier ook bar weinig over te vinden dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen, want ik breng liever niet mijn apparaat terug, want voor je het weet ben je die weer een tijd kwijt.

Alvast bedankt voor de reacties.
Marantz 1603 - Boston Acoustics A250

ultimate

*Update*

Donderdag ben ik teruggegaan naar HIFI Corner, daar heb ik een nieuwe receiver meegekregen, echter was ook hier het probleem aanwezig. Dus het lijkt een ander structureel probleem. Vandaag breng ik deze Marantz naar HIFI Corner zodat ze het met Marantz kunnen bespreken.
Houd jullie op de hoogte.
Marantz 1603 - Boston Acoustics A250

ultimate

Nou we zijn er uit.
Marantz icm Spotify werkt alleen als je playlists hebt met minder dan 5000 nummers. Net getest en inderdaad mijn Spotify werkt als een zonnetje!  :-D

Marantz is hier van op de hoogte en is met Spotify bezig om een oplossing te vinden, het lijkt mij een kwestie van 5000 veranderen in 10000 (max aantal nummers dat in een afspeellijst kan van Spotify) en klaar, maar het zal wel niet zo makkelijk liggen. In ieder geval wordt er dus wel aan gewerkt.
Marantz 1603 - Boston Acoustics A250

Thool

Bedankt voor het delen van je informatie!

Ik stond op het punt om mijn versterker terug te brengen, maar na het verwijderen van een aantal playlists kan ik eindelijk weer genieten van spotify op mijn Marantz SR6007.

Hopelijk gaan ze het maximaal aantal nummers wel verhogen.