NR1603 vervangen door PM7004 zinvol?

Gestart door LeCram, juni 20, 2013, 22:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: retriever op juni 24, 2013, 22:16:33
Goeie keuze, de pm7004 heeft een schitterende prijs/kwaliteit verhouding  hello
Marcel, gefeliciteerd met jouw uitstekende keuze en heel veel plezier ermee. pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Goede zet! Laat weten wat je ervan vind.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

hassant

Mooie versterker! Maar je NR hoeft er toch niet uit?

Gebruik zelf een NR1602 icm een PM7004, Ideale opstelling! De Humax decoder (ziggo), PS3 en AC Ryan (Media Streamer) staan rechstreeks op de NR aangesloten. Geluid loopt via de pre-outs naar de PM. Power Amp Direct functie inschakelen en klaar! Alleen m'n platenspeler staat rechtstreeks op de phono input van de PM.

Heb in het menu van de NR de inputlevels van alle kanalen op maximaal gezet (+ 12 db), geluid komt anders heel zacht binnen. Ik heb veel muziek in flac, deze speel ik af met de AC Ryan. Het geluid van de streamer gaat via een optische kabel naar de NR. Heb hiervoor ook slechts de source moeten aanpassen in de NR. Ipv van beeld + geluid via hdmi gaat nu dus alleen beeld via hdmi en het geluid via oprisch.

Ben benieuwd hoe de PM bevalt... Veel plezier ermee!
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

AndreC

Citaat van: hassant op juni 26, 2013, 02:21:24
Mooie versterker! Maar je NR hoeft er toch niet uit?

Gebruik zelf een NR1602 icm een PM7004, Ideale opstelling! De Humax decoder (ziggo), PS3 en AC Ryan (Media Streamer) staan rechstreeks op de NR aangesloten. Geluid loopt via de pre-outs naar de PM. Power Amp Direct functie inschakelen en klaar! Alleen m'n platenspeler staat rechtstreeks op de phono input van de PM.

Heb in het menu van de NR de inputlevels van alle kanalen op maximaal gezet (+ 12 db), geluid komt anders heel zacht binnen. Ik heb veel muziek in flac, deze speel ik af met de AC Ryan. Het geluid van de streamer gaat via een optische kabel naar de NR. Heb hiervoor ook slechts de source moeten aanpassen in de NR. Ipv van beeld + geluid via hdmi gaat nu dus alleen beeld via hdmi en het geluid via oprisch.

Ben benieuwd hoe de PM bevalt... Veel plezier ermee!

Het ging om het feit dat hij €300 zou kunnen krijgen voor de nr en €300 betalen voor de na.
Daarop reageerde ik.
Dan wist ik het wel.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.