Voor/eindversterking

Gestart door Eeg, december 26, 2011, 11:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 12:42:11
Maar zoveel is er niet uit te bouwen aan een PM7004 denk ik gewoon een mooie stereo versterker niks meer niks minder

Mee eens. Ik heb ook de 7004 kort in mijn bezit gehad en deze versterker even als voorversterker ingezet. Doet het allemaal prima, maar hij is als geïntegreerde versterker meer dan prima! 

i2Paq

Uiteindelijk gaat de PM7004 er uit en wordt vervangen door een Luxman C1000.

Deze heb ik al, is volledig gereviseerd, maar mijn vrouw houd nog vast aan de AB.
Dat we die bovenop de PM7004 hebben liggen en dus alleen gebruiken voor aan/uit "ziet" ze nog niet  :schater:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Ik kan melden dat de PM7004 het erg goed doet als voorversterker aan de Yamaha M-60.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

AndreC

Citaat van: i2Paq op juni 06, 2013, 22:11:54
Ik kan melden dat de PM7004 het erg goed doet als voorversterker aan de Yamaha M-60.

Ik kan ook melden dat de 3200 icm 140 ook geweldig klinkt. Bouwjaar 1975  :-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

i2Paq

Citaat van: AndreC op juni 06, 2013, 22:56:15
Ik kan ook melden dat de 3200 icm 140 ook geweldig klinkt. Bouwjaar 1975  :-D

Dat geloof ik!

Maar het was meer n.a.v. mijn eerdere verhaal dat ik de PM7004 als vv. ging gebruiken.
Er was een opmerking dat men niet kon voorstellen dat een andere eindversterker iets zou toevoegen.

Dat doet het dus wel, en hoe!

De Yamaha M-60 is wel gemodificeerd, geen idee wat maar dat boeit niet  :roll:
De klank/weergave is wat als eindresultaat geldt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

AndreC

Citaat van: i2Paq op juni 07, 2013, 17:34:14
Dat geloof ik!

Maar het was meer n.a.v. mijn eerdere verhaal dat ik de PM7004 als vv. ging gebruiken.
Er was een opmerking dat men niet kon voorstellen dat een andere eindversterker iets zou toevoegen.

Dat doet het dus wel, en hoe!

De Yamaha M-60 is wel gemodificeerd, geen idee wat maar dat boeit niet  :roll:
De klank/weergave is wat als eindresultaat geldt.

Zeker, een versterker die krachtiger is speelt ook iets makkelijker en dat verschil hoor je zeker bij hogere volumes.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 07, 2013, 17:34:14
Dat geloof ik!

Maar het was meer n.a.v. mijn eerdere verhaal dat ik de PM7004 als vv. ging gebruiken.
Er was een opmerking dat men niet kon voorstellen dat een andere eindversterker iets zou toevoegen.

Dat doet het dus wel, en hoe!

De Yamaha M-60 is wel gemodificeerd, geen idee wat maar dat boeit niet  :roll:
De klank/weergave is wat als eindresultaat geldt.

maar mij wel  :-D dat is interessant of is het ook niet te achter halen

veel knal plezier met die eindbak


en die C1000 neer zetten en zeggen nou die PM7000 is stuk voorversterker gedeelte verzin je ook niet  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.