SR7007 Audyssey MultEQ XT (PRO)

Gestart door CBdicX, juni 11, 2013, 18:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: Spikes25 op juni 16, 2013, 15:43:24
@CBdicX,
Bij mij precies het zelfde euvel, surround speakers veel te hard, center speaker nauwelijks hoorbaar.
Ik heb een DVD van Roy Orbison (Roy Orbison and Friends: A Black and White Night) Op mijn oude Harman Kardon AVR 5550 klonk (DTS) deze echt geweldig. Op de SR7007 verdwijnt Roy in het achtergrond koortje, nauwelijks hoorbaar.

Ik heb bovenstaande vraag gesteld aan Marantz Nederland, en in de winkel waar ik de SR7007 heb gekocht..... beide kunnen mij geen antwoord geven. Opsturen is de enige optie......

Even heb ik getwijfeld aan de handleiding Pag. 87 bij een 5.1 opstelling ( ik heb een 5.0) worden de achterspeakers aangesloten op SL + SR op het voorbeeld staan de speakers naast je opgesteld...terwijl je zou denken dat je de achter speakers moet aansluiten op SBL + SBR.

Mocht ik meer te weten komen, ik laat van me horen, ik luister ook graag na andere oplossingen.

Hoi,
De surroundluidsprekers komen op SL + SR.
De surroundbackluidsprekers op SBL + SBR.

5.x bron heeft dus vóór: L-C-R en opzij/schuin achter: SL+SR
7.x bron heeft vóór: L-C-R, opzij: Sl+SR en helemaal achter je: SBL+SBR

Eigenlijk hebben alleen BR-bronnen een volwaardig 7.x signaal. In een gemiddelde nederlandse huiskamer kun  je SBL+SBR missen. SBL+SBR worden door de processor uit de surroundkanalen gehaald.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

CBdicX

Citaat van: AndreC op juni 16, 2013, 15:48:12
Vrees dat dit aan het inmeten ligt, ik heb in het begin ook problemen gehad.
Nadat ik met Ron gebeld had en goed geluisterd heb is probleem weg.

Ook dat inmeten is een variabel gedoe, dan is mijn rechter speaker weer uit fase, dan de surround speaker weer,
waardeloos.

CBdicX

#17
Citaat van: Spikes25 op juni 16, 2013, 15:43:24
@CBdicX,
Bij mij precies het zelfde euvel, surround speakers veel te hard, center speaker nauwelijks hoorbaar.
Ik heb een DVD van Roy Orbison (Roy Orbison and Friends: A Black and White Night) Op mijn oude Harman Kardon AVR 5550 klonk (DTS) deze echt geweldig. Op de SR7007 verdwijnt Roy in het achtergrond koortje, nauwelijks hoorbaar.

Ik heb bovenstaande vraag gesteld aan Marantz Nederland, en in de winkel waar ik de SR7007 heb gekocht..... beide kunnen mij geen antwoord geven. Opsturen is de enige optie......

Even heb ik getwijfeld aan de handleiding Pag. 87 bij een 5.1 opstelling ( ik heb een 5.0) worden de achterspeakers aangesloten op SL + SR op het voorbeeld staan de speakers naast je opgesteld...terwijl je zou denken dat je de achter speakers moet aansluiten op SBL + SBR.

Mocht ik meer te weten komen, ik laat van me horen, ik luister ook graag na andere oplossingen.

Ligt gewoon aan Audyssey in combi met de opstelling en de kamer.
Maar dat euvel met speakers te hard en andere weer te zacht had ik ook met Onkyo, daar maakte Audyssey er ook een rommeltje van !
En wat denk je met een Pioneer die ik tussen Onkyo en Marantz had, GEEN ENKEL PROBLEEM, in keer hun systeem laten lopen en klaar, alles goed en volumes correct.
De conclusie lijkt mij duidelijk, was toen dezelfde opstelling in dezelfde kamer.........

Koop een SPL meter en dan stel je de volumes met die meter in, zal je zien hoeveel je omhoog of omlaag moet om alles op de luisterplaats gelijk te krijgen.
Maar ja, dat wel weer niet de bedoeling zijn van Audyssey.

Gebruik Audyssey voor de afstanden en x-overs en dan activeer je gewoon de normale EQ en stel die in zoals jij dat lekker vind klinken.
En al dat gezwam over neutraal geluid en flat etc, niets van aan trekken, gewoon doen wat je lekker vind klinken, moet je kijken hoe dan Roy Orbison klinkt !