Citaat van: djaxx op mei 11, 2013, 21:04:22
Heb hier iets vreemds voor.
Merkte precies dat mijn linker surroundspeaker veel stiller speelde dan de rest. Heb een meting gedaan en het blijkt dus idd zo te zijn.
Wanneer ik de marantz terug naar fabrieksinstellingen zet en alle waardern op 0 zet klinkt hij nog steeds pa stiller dan de rest.
Om een idee te geven als ik inregel op 75db staan de meeste speakers op -2 a -4db, de linkersurround moet ik op +12! zetten om toch maar de 75 db te komen.
Wat heb ik reeds geprobeerd:
* andere speakerkabel
* andere luispreker op de sl uitgang en probleem blijft in beide gevallen hetzelfde.
Heeft iemand een idee wat er zou kunnen mis zijn?
Thx
Ik neig bijna te zeggen dat je misschien met inmeten met de microfoon iets verkeerd doet.
Hier ook in het begin mee lopen te stoeien.
Naar een lang telefonisch gesprek met Ronald (perfect audio) kwam ik erachter dat ik de microfoon verkeerd plaatste iedere keer.
Daarbij is het zo dat in de meeste gevallen de linker surround verder van je vandaan staat dan de rechter, dus verschil zal er dan altijd in zitten, al is +12 inderdaad wel wat veel.
Alvorens je teruggaat met de reciever zou je eens even op het net neuzen hoe je de microfoon moet plaatsen.
Staat bv je bank te dicht tegen een muur dan kun je een behoorlijk probleem krijgen met inmeten.
Ideaalste is dat je minimaal 1 meter ruimte hebt tussen de muur en de microfoon.