Probleem: SR7005 loopt vast

Gestart door saab, december 03, 2011, 14:51:52

Vorige topic - Volgende topic

QuattroNL

Of, als je IP-range 10.0.0.2 tot en met 10.0.0.100 is, geef je SR het adres 10.0.0.99, dus helemaal aan het eind van de reeks. Alle apparaten die een dynamisch IP-adres krijgen (dus niks vast ingesteld) krijgen er automatisch (van de router) een aan het begin van de reeks, dus beginnend bij 10.0.0.2 (in dit voorbeeld).

Zaken als gateway en DNS heb je wel goed ingesteld bij het vaste IP-adres?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

tomvdp

Over de truk met de '<' knop

Deze oplossing workaround lijkt inderdaad te werken. Tot nu toe gene crashes meer gezien.

Tot blijf ik met een gemengd gevoel zitten: ik prefereer het een workaround te noemen. Als de kinderen het systeem gebruiken en gewoon afzetten crasht de receiver... ik kan me niet voorstellen dat er hier geen oplossing voor kan geimplementeerd worden.

Als 1 van de Marantz firmware designers dit zou lezen: 
- Is het echt onmogelijk om een timeout in de network-stack te voorzien ?
- Als het echt ni anders kan: is het mogelijk om de Shark Watchdog Timer aan te zetten zodat het systeem in een gekende staat terugkomt...

Tom

marcbons

Klopt tom, had beter moeten lezen.

dennis

Hoi Allemaal,

Ook ik heb problemen met vastlopers van de marantz sr 7005 alleen toch in een andere vorm,
En hoop dat iemand mee kan denken naar een oplossing of eventueel hetzelfde probleem heeft.

Hier onder een beschrijving van me probleem,

De marantz is 4 maanden geleden gekocht , na installatie werkte alles naar behoren behalve airplay (moest de update nog uitvoeren)

Toen de update voor airplay gratis beschikbaar kwam heb ik deze gelijk geinstalleerd en toen begonnen bij mij de problemen.

De marantz is aangesloten via arc hdmi naar een samsung 7000 serie en verbonden via lan.
De ip config is static ingesteld op de marantz en gereserveerd binnen de router zodat het adres niet uitgegeven kan worden aan een ander apparaat.

Op mijn htpc draait itunes welke ik met remote app op me iphone benader waarbij de output voor geluid naar de marantz gaat, welke met de on screen GUI op me tv dan laat zien welk nummer er speelt.

Dit werkt perfect voor hoog uit 3 minuten, daarna gaat het geluid eerst stotteren en komen er artifects op de GUI , groene en gele strepen wisselen elkaar af en daarna crasht de marantz.

De marantz staat nog wel aan, alleen reageert nergens meer op, enige oplossing is stroom van de versterker en dan functioneert alles weer... dit is vanzelfsprekend geen werkbare situatie en begin te twijfelen of het niet aan de marantz zelf ligt.

Vreemde van dit probleem is dat het alleen met airplay optreed, radio streaming, net usb naar share op htpc, films kijken, arc , etc etc werkt perfect.. geen artifects en geen stotterend geluid..

De volgende stappen heb ik ondernomen voor troubleshooting:

1. fabrieks instellingen herstellen (geen reslutaat)
2. dchp uit en static ip adres met reservering in router (geen resultaat)
3. marantz in dmz plaatsen los van de beveiligings risico,s moest even testen of netwerk het probleem was leverde ook geen resultaat op.

De marantz is dus bedraad naar de router, htpc (windows pc) is bedraad naar de router (dlink dir 655), iphone gaat via wifi N, laatste firmware updates marantz geinstalleerd net zoals updates voor iphone, en pc en itunes, ook de ipconfig opnieuw aanmaken op de pc levert niks op..

Al met al na vele pogingen kom ik nu gewoon niet meer verder, en hoop dat iemand op dit forum of meerdere mensen enig zins mee kunnen denken of ervaring hebben met dit probleem..

Alvast bedankt,

En hoor graag van jullie,

Gr,

Dennis

Faxe

Loopt je SR7005 ook vast als je de TV niet gebruikt om via de GUI weer te geven welk nummer er afgespeeld wordt?

dennis

Aller eerst bedankt voor je reactie :-)

Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd had ik er even bij moeten vermelden,

ook dit heeft hetzelfde resultaat, paar minuten gaat het goed en daarna crasht de marantz waarbij het probleem eerst begint met stotteren en daarna dus de vast loper.

Wat mischien ook handig is om te weten is dat als het stotteren begint en ik het afspelen gelijk pauzeer en daarna weer op play druk via de iphone het probleem even weg is (weer die paar minuten) om daarna weer te gaan stotteren.. dacht eerst aan een buffer probleem maar dan zou radio streaming ook een probleem op moeten levereren, of afspelen via net / usb via een share op me htpc want ook dat gaat perfect met tv aan plus de GUI  van de marantz,

Gr,

Dennis

Faxe

Je zou eens kunnen proberen om een PC/laptop met een kabel rechtstreeks aan te sluiten op je SR7005. Op je PC gebruik je dan de airplay mogelijkheid van Itunes om de muziek naar je SR7005 te sturen. Als dit ook niet werkt ligt het denk ik aan je SR7005.

dennis

Sterk punt, ga ik eens proberen dat alternatief had ik nog niet bedacht toch handig zo forum :-)

Nogmaals bedankt voor je reactie, zal een update plaatsen zoda ik dit getest hebt zodat andere er eventueel ook profijt van hebben.

Gr,

Dennis

dennis

Testen  uitgevoerd en volgende waargenomen.

Wanneer ik me laptop verbonden met wifi met een crosskabel aansluit op de marantz en dan de itunes libary start en via me iphone via airplay muziek afspeel naar marantz gaat het perfect geen onderbrekening gui blijft netjes werken en geen vastlopers meer.

Dit was dus een goeie test , alleen echt wijzer word ik niet van aangezien de router dus dan het probleem zou moeten zijn en die staat helemaal goed ingesteld, multicast etc staat allemaal aan..

het enige voordeel hier aan is, is dat de marantz dus niet het probleem is...

gr,

Dennis

saab

Ik zou graag willen weten of er inmiddels bij Marantz al over nagedacht is dit probleem middels een software update op te lossen. Heeft iemand hier info over?