Hoi Allemaal,
Ook ik heb problemen met vastlopers van de marantz sr 7005 alleen toch in een andere vorm,
En hoop dat iemand mee kan denken naar een oplossing of eventueel hetzelfde probleem heeft.
Hier onder een beschrijving van me probleem,
De marantz is 4 maanden geleden gekocht , na installatie werkte alles naar behoren behalve airplay (moest de update nog uitvoeren)
Toen de update voor airplay gratis beschikbaar kwam heb ik deze gelijk geinstalleerd en toen begonnen bij mij de problemen.
De marantz is aangesloten via arc hdmi naar een samsung 7000 serie en verbonden via lan.
De ip config is static ingesteld op de marantz en gereserveerd binnen de router zodat het adres niet uitgegeven kan worden aan een ander apparaat.
Op mijn htpc draait itunes welke ik met remote app op me iphone benader waarbij de output voor geluid naar de marantz gaat, welke met de on screen GUI op me tv dan laat zien welk nummer er speelt.
Dit werkt perfect voor hoog uit 3 minuten, daarna gaat het geluid eerst stotteren en komen er artifects op de GUI , groene en gele strepen wisselen elkaar af en daarna crasht de marantz.
De marantz staat nog wel aan, alleen reageert nergens meer op, enige oplossing is stroom van de versterker en dan functioneert alles weer... dit is vanzelfsprekend geen werkbare situatie en begin te twijfelen of het niet aan de marantz zelf ligt.
Vreemde van dit probleem is dat het alleen met airplay optreed, radio streaming, net usb naar share op htpc, films kijken, arc , etc etc werkt perfect.. geen artifects en geen stotterend geluid..
De volgende stappen heb ik ondernomen voor troubleshooting:
1. fabrieks instellingen herstellen (geen reslutaat)
2. dchp uit en static ip adres met reservering in router (geen resultaat)
3. marantz in dmz plaatsen los van de beveiligings risico,s moest even testen of netwerk het probleem was leverde ook geen resultaat op.
De marantz is dus bedraad naar de router, htpc (windows pc) is bedraad naar de router (dlink dir 655), iphone gaat via wifi N, laatste firmware updates marantz geinstalleerd net zoals updates voor iphone, en pc en itunes, ook de ipconfig opnieuw aanmaken op de pc levert niks op..
Al met al na vele pogingen kom ik nu gewoon niet meer verder, en hoop dat iemand op dit forum of meerdere mensen enig zins mee kunnen denken of ervaring hebben met dit probleem..
Alvast bedankt,
En hoor graag van jullie,
Gr,
Dennis