Last.fm

Gestart door Janver, september 14, 2012, 19:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Sinds enige tijd gebruik ik via Sonos en Spotify(computer werk o.a.) last.fm. Dit registreert in eerste instantie de muziek die je luistert en daarnaast verschaft het aanbevelingen en je kunt je muzieksmaak vergelijken met 'vrienden'.

Het werkt aardige en heeft een zekere funfactor, maar voor mij persoonlijk nog geen idee of dit voor langere tijd gaat werken.

In ieder geval bij deze mijn(en vriendin) account: janverka

Dus als iemand geinteresseerd is of ook al lid en vrienden wil worden, be my guest!
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Niemand hier met Last.fm of interesse?
Hier kan uw reclame staan!

mountainbiker

Ik gebruik Last fm wel eens om namen van bands op te zoeken.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Janver

Dat doe ik ook. Van bepaalde bands vergelijkbare muziek luisteren is ook best fijn.
Hier kan uw reclame staan!

mountainbiker

Citaat van: Janver op november 24, 2012, 10:16:18
Dat doe ik ook. Van bepaalde bands vergelijkbare muziek luisteren is ook best fijn.
Ik zoek bijvoorbeeld naar een band waar ik fan van ben.Klik ik op similair en download dan de namen die verschijnen via een aparte torrent.Op deze manier heb ik heel veel nieuwe muziek ontdekt waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen.Bijvoorbeeld bands/artiesten uit Ijsland en Zwitserland.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

ik vind het zo fuck


ik had alles geinstalleerd zoek op Rebecca Pidgeon Spanish Harlem maar die krijg je dan niet ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Ik scrobble (idioot woord eigenlijk) eigenlijk al jaren naar Last.FM, via Spotify, Winamp, XBMC etc. Ik zou weer 's moeten inloggen om aanbevelingen te krijgen, ben wel benieuwd. Ik zou het toejuichen als gewone CD-spelers ook die verbinding met Last.FM zouden kunnen maken, en van elke CD via bv. Gracenote de gegevens zouden downloaden. Dat kan mijn PC ook makkelijk als ik een CD inleg, dus zie niet in waarom die ontwikkeling niet is doorgezet. Punt is dat ik mijn echte favoriete muziek op CD heb en draai, streaming is bij mij toch een beetje 2e garnituur of bedoeld om muziek te verkennen.

Maar ik gebruik Last.FM niet als social network.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Ik ken het eigenlijk niet.

Weet wel dat een vriend van me het veel gebruikt.
Kun je hier ook muziek volledig op afspelen net als bij Spotify?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

#8
Citaat van: Niber op november 24, 2012, 11:54:19
Ik ken het eigenlijk niet.

Weet wel dat een vriend van me het veel gebruikt.
Kun je hier ook muziek volledig op afspelen net als bij Spotify?
Ja, dat kan, maar niet op afroep een bepaald nummer of bepaald album. Wel een soort persoonlijk radiostation, ook erg leuk. Het is tegenwoordig volgens mij wel gelimiteerd, en voor EUR3,00 per maand kun je onbeperkt radio luisteren.

EDIT: heb net maar eens mijn recommended radio gedraaid op Last.fm. Erg slechte selectie, de helft vd nummers werd gedraaid omdat ik weken geleden 1 album van Ilse deLange heb gedraaid op Spotify, vond het een slecht album. Ben je jaren aan het scrobblen komen ze met 1 album om mijn smaak te bepalen. En je kunt maar 30 tracks gratis luisteren. Doei Last.fm  byebye byebye byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Janver

Ik gebruik het zeker niet als radio! Alleen op basis van scrobblen even op de website naar nieuwe artiesten zoeken.

Vind het ook gek dat sommige artiesten worden geassocieerd op basis van maar 1 play van een nummer.

Maar vind het wel goed dat bijvoorbeeld door new age muziek je ook nog bij Blackmore's Night komt. Maar weer heel erg dat Ilse de Lange ervoor zorgt dat Alain Clarke interessant zou kunnen zijn.

Maar ik vind er nieuwe vergelijkbare muziek op. Ik ken bijvoorbeeld Clueso(Duits) en heb daardoor Silbermond herontdekt. Die kende ik al wel maar had hen volledig vergeten.
Hier kan uw reclame staan!

Niber

Hmm...concept is grappig, maar ik laat het aan me voorbij gaan.

Wanneer ik stop met ontdekkingen zal ik hem eens aanslingeren.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Ik speel er ook niet elke dag mee, het scrobblet bij mij automatisch op de Sonos. Af en toe doe ik er wat mee; net als Musicmeter.nl
Hier kan uw reclame staan!