Marantz 5010b riempjes?

Gestart door pamfletty, oktober 03, 2012, 13:46:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pamfletty

Hallo iedereen!

Al een tijdje volg ik hier de interessante vintage marantz topics, en heb er ook al veel uit bijgeleerd.
Ben nog maar een klein half jaartje bezig met vintage audio, het begon allemaal met een Marantz 1060 waar ik verliefd op ben geworden.   :-)

Dit is dus mijn eerste post, en ik weet het, het is meteen een verzoek tot hulp  :-P

Ik heb sinds gisteren een Marantz 5010b cassette deck in mijn bezit. Jammer genoeg is één van de riempjes gesprongen, moet dus vervangen worden. Kent iemand een goeie plek, online, waar ik zo een setje riempjes kan vinden? Heb al gezien dat ze op ebay en zo ook verkocht worden, maar misschien zijn er betere, goedkopere alternatieven?

Aangezien ik geen techneut ben, zou een service manual ook handig zijn, mocht iemand er een hebben. Heb al gezocht maar nog geen gevonden. Kwestie van die riempjes op de juiste manier aan te sluiten.

Alvast bedankt voor het lezen!


Marantz 1965

Toch E-bay ben ik bang..............................E-bay.de
Revox is een goede leverancier via E-bay.de
Succes...................enne manuals heeft ie ook. HB

Keepin'the tape alive.. :mrgreen:

pamfletty


pamfletty

Hallo, de riempjes zijn toegekomen!

Kan iemand mij zeggen/tonen welke schroefjes ik allemaal moet verwijderen zodat ik de nieuwe riempjes kan installeren? Alvast bedankt!


popoluno

Ik probeer een gedeeltelijke oplossing aan te bieden.

Op de foto is er net voor het grote wiel een driehoekige bevestiging te zien.
Je maakt die los door de 3 schroeven te verwijderen.

Nu kun je de grote platte riem monteren: op de omtrek van het grote wiel enerzijds en op de geelkoperen as van de motor anderzijds,tegen de motor zelf.

Het kleinere vierkantige riempje leg je enerzijds op het witte plastic wieltje, en anderzijds op de as van de motor.
Dan de driehoekige bevestiging terug monteren.

Ik las ergens dat er nog een derde riempje zou zijn..??
Misschien is dat het riempje van de bandteller..??

Succes.


pamfletty

Bedankt voor het advies Popoluno,

Ik heb ondertussen de riempjes reeds vervangen, met hulp van een uitstekende handleiding die ik hier teruggevonden heb: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=440362

De 5010b speelt weer als vanouds!

Marantz 1965

Mooi man veel plezier ervan................... :mrgreen:

Paul

Citaat van: Marantz 1965 op oktober 15, 2012, 17:09:39
Mooi man veel plezier ervan................... :mrgreen:
stupid   Idd muziek op 4,75 cm/sec.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site