Luidspreker Rendement/Benodigd vermogen / Plaatsing

Gestart door Marantz 81, oktober 07, 2012, 21:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Graag zou ik er nog aan toe willen voegen:

Kijk eens naar de weergave curve van je luidsprekers en wat de akoestiek daarmee doet.

Dat zijn pas ''afwijkingen!''

Vind je deze mooi klinken is het goed.  :-D

Happy listening!  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op oktober 11, 2012, 10:05:35
Graag zou ik er nog aan toe willen voegen:

Kijk eens naar de weergave curve van je luidsprekers en wat de akoestiek daarmee doet.

Dat zijn pas ''afwijkingen!''

Vind je deze mooi klinken is het goed.  :-D

Happy listening!  :wink:
Zelf kijk ik de laatste tijd veel op zelfbouw sites en bij webwinkels met losse componenten (met name speakerbouw).Hier kom je toch interessante zaken tegen bij specificaties van weergavecurves,wisselfilters etc van speakers.Wat dan opvalt is dat goedkoop vaak niet onderdoet voor veel duurdere componenten.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op oktober 11, 2012, 11:21:30
Zelf kijk ik de laatste tijd veel op zelfbouw sites en bij webwinkels met losse componenten (met name speakerbouw).Hier kom je toch interessante zaken tegen bij specificaties van weergavecurves,wisselfilters etc van speakers.Wat dan opvalt is dat goedkoop vaak niet onderdoet voor veel duurdere componenten.

niet bijna wil ik er aan toevoegen althans mijn mening


zelfbouwers is kunnen een apart volk zijn die overal tegen in gaan omtrent de retail markt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.