Mijn Marantz project lag een beetje stil omdat ik op de service manual wachtte.
Nu heb ik deze ontvangen (=gekocht) en aan de hand van de instructies heb ik de ruststroom en DC offset opnieuw afgeregeld. De ruststroom was 10x te hoog ingesteld, vandaar dat de koelplaat veel te warm werd.
Mijn voedingsprobleem is nu ook opgelost. Uiteindelijk bleken de transistoren wel goed te zijn, er zat enkel een verkeerde zenerdiode in.
Toen ik de connectie aan J810 (on main power supply pcb) terug aankoppelde (13.5V tuner voltage), werkte de tuner terug. Tot mijn verwondering, omdat deze AN7000 toch wel zeer hoge spanningen gekregen had.
Enig nadeel nu is dat de signaalmeter altijd op nul blijft staan en de FM mute geen invloed heeft.
Als ik die knop induw veranderd het geluidsniveau niet.
De spanning op de meter zelf is altijd 0mV, de signalen voor die meter lopen ook door de selector schakelaar. Dus dacht ik aan een slecht contact in die schakelaar, maar dat is niet het geval. J124 (Tuner pcb) heeft direct door tot aan de meter zelf. (getest met geleidingspieper).
Verder durf ik niet meteen aan de instelpotmeters te draaien om die meter mogelijks weer te laten werken. (R232 - 3Kohm) De afregelprocedure is niet van het minste en daarbij heb ik niet het juiste apparatuur voorhanden. Hoop dus dat de vorige eigenaar niet aan die instellingen gekomen is.
Al de condensators op de eindversterker/voedingsprint zijn ondertussen al vernieuwd.
Verder zal ik nu kijken om de uitgesleten lampjes te vervangen door power leds.