Macro programmeren rc011sr remote

Gestart door Rob37, juni 18, 2012, 22:09:26

Vorige topic - Volgende topic

Rob37

Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN alles in 1. De iTV tuner en TV zijn via hdmi aangesloten op mijn SR7005. Na een paar dagen was ik het aanzetten van de 3 losse apparaten  met 2 ab's zat en heb ik een macro ingesteld op de remote. Deze zet eerst de tuner aan, zet dan de remote op SAT (ingang tuner en bediening cijfertoetsen) en zet vervolgens de TV op het juiste input kanaal. Het gaat regelmatig goed, maar dus ook vaak niet. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met het feit dat de macro de commando's achter elkaar naar de apparaten stuurt en dat dit soms te snel gaat. Omdat het ook goed gaat lijkt de macro te kloppen en wanneer ik de handelingen los achter elkaar uitvoer gaat het ook goed. Ik zou daarom graag een wachttijd tussen de macrostappen willen instellen van bijv een halve seconde. Ik vind hier geen info over en vrees dus dat dit niet kan, klopt dat? En zo ja, zijn er andere oplossingen voor dit probleem? Bij voorbaat dank!

Rob

Excuses, zie na plaatsen dat ik dit bericht in de verkeerde categorie heb gepost...  violent1

Marvin

Is die afstandsbediening niet op computer aan te sluiten?
Zou het instellen wel makkelijker maken.
Vertraging moet volgens mij wel mogelijk zijn, ook zou je eens kunnen kijken of je wat 'jump's' kan instellen.
Maakt het gebruik nog sneller.

mustang5.0

Citaat van: Rob37 op juni 18, 2012, 22:09:26
Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN alles in 1. De iTV tuner en TV zijn via hdmi aangesloten op mijn SR7005. Na een paar dagen was ik het aanzetten van de 3 losse apparaten  met 2 ab's zat en heb ik een macro ingesteld op de remote. Deze zet eerst de tuner aan, zet dan de remote op SAT (ingang tuner en bediening cijfertoetsen) en zet vervolgens de TV op het juiste input kanaal. Het gaat regelmatig goed, maar dus ook vaak niet. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met het feit dat de macro de commando's achter elkaar naar de apparaten stuurt en dat dit soms te snel gaat. Omdat het ook goed gaat lijkt de macro te kloppen en wanneer ik de handelingen los achter elkaar uitvoer gaat het ook goed. Ik zou daarom graag een wachttijd tussen de macrostappen willen instellen van bijv een halve seconde. Ik vind hier geen info over en vrees dus dat dit niet kan, klopt dat? En zo ja, zijn er andere oplossingen voor dit probleem? Bij voorbaat dank!

Rob

Excuses, zie na plaatsen dat ik dit bericht in de verkeerde categorie heb gepost...  violent1

Gewoon de Logitech Harmony One kopen, deze kan 15 apparaten bedienen.
Kan je kiezen, bijvoorbeeld "TV kijken" en alles wat je daarbij nodig hebt gaat aan.
Het zelfde bij "Radio luisteren", "CD luisteren" en "DVD kijken".
Als je er niet uitkomt ze hebben zelfs een Forum http://www.harmony-forum.nl/

Met vriendelijke groet Richard.

mustang5.0

Citaat van: marvin op juni 19, 2012, 04:08:49
Is die afstandsbediening niet op computer aan te sluiten?
Zou het instellen wel makkelijker maken.
Vertraging moet volgens mij wel mogelijk zijn, ook zou je eens kunnen kijken of je wat 'jump's' kan instellen.
Maakt het gebruik nog sneller.

Helaas niet op de computer aan te sluiten Marvin, de Harmony One wel.
En die werkt perfect  :yes:

Met vriendelijke groet Richard.

Rob37

Het is de standaard remote van de SR7005 dus idd niet op de pc aan te sluiten, helaas.
Ik heb ook aan de Harmony gedacht, maar ja: die macrofunctie is natuurlijk niet voor niets beschikbaar  :|

Marvin

Er moet gewoon vertraging kunnen worden ingesteld...
Waar zijn die legio 7005 gebruikers als je ze nodig hebt?!  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 19, 2012, 19:07:00
Er moet gewoon vertraging kunnen worden ingesteld...
Waar zijn die legio 7005 gebruikers als je ze nodig hebt?!  :-D

niet  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

darkcoot

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 19:19:30
niet  shutup

Heb een 7005, maar nooit nog de remote geprogrammeerd  redface

*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

mustang5.0

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 19:19:30
niet  shutup
Ik had al een Harmony One, ik had mijn vader al blij gemaakt omdat ik las dat er bij de SR7005 een afstandbediening bij zat die te programeren is, voor mij niet te doen.
De Harmony One ook niet hoor, maar gelukkig zit er op het forum een engeltje  :angel: die het voor mij gedaan heeft  :yes:  hello

still life

Citaat van: darkcoot op juni 19, 2012, 19:48:11
Heb een 7005, maar nooit nog de remote geprogrammeerd  redface

stupid

gebruik die rc vooral om het volume te kiezen (luider zetten  :evil: )
voor de rest enkel aan/uit & bronkeuze..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

darkcoot

Citaat van: still life op juni 20, 2012, 14:44:32
stupid

gebruik die rc vooral om het volume te kiezen (luider zetten  :evil: )
voor de rest enkel aan/uit & bronkeuze..

dito :-D
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Xplod

Ik pleit toch ook voor een Logitech Harmony One of een andere remote uit het Logitech gamma.
Ik gebruik de One nu al geruime tijd en vindt die lekker handig ;)
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable