Buizenversterker

Gestart door Paul, juli 22, 2012, 12:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Over de gebruikte buizen versterkers binnen mijn set kreeg ik een paar vragen van mede forumleden over gebruikte elco,s en de buizen bezetting.

Deze buizenset is een zelfbouw project van de vorige eigenaar geweest, is nagebouwd volgens de specificaties van een fabrieksversterker waar het merk mij effe niet van te binnen schiet.

De pre heeft niet helemaal mijn looks en zit nog te verzinnen hoe dat eventueel te veranderen en is voorzien van een phono voorversterker ingang , 3 line ingangen en een tape monitor functie en een line out.

In de voeding zit een EZ80 buis / de phone pre 2x 12AU7 beter bekend als de ECC82 en 2x ECC81 + 2x ECC83.











De eindversterker is voorzien van 2x ECC83 en 4x EL34-S gematcht.

De EL34-S schijnt moeilijk te krijgen te zijn maar een normale EL34 schijnt ook te voldoen.











Wellicht een topic waar bv Zoldar en renes59 ook hun verhaal en ervaringen over buizen willen delen, en Jon meer over de gebruikte elco,s weet ik niet.




Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Die Frako en Siemens zijn al oude knarren.
Zou ze even vervangen....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

ITT  en Philips  maken ook al  20 jaar niet zulke  elko's  meer  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

renes59

#3
Ik heb kameraadbouw versterkers. Zelf heb ik er geen verstand van, mag wel graag toekijken hoe het in elkaar gebouwd wordt.
De buizenbezetting is. VV: 1x Sylvania 7308 ( e188cc), 1x Siemens e88cc, 1x Philips ecc83 en een Sylvania 6x4.
                                 EV: 2x Tung Sol 6SU7GTY, 2x Sylvania 6SN7GT en 4x WF SRS551.
Hier wat foto's.




Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Ik zou hier mooie zwarte kapjes overheen ( trafo's) plaatsen....dan is het ding af.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

De eindtrap produceert een redelijke warmte wil eigenlijk i.v.m. koeling deze open laten  :wink: staat ook redelijk veilig opgesteld dus kans op bv misbruik d.m.v. kinder handjes is niet aanwezig.
Je kan dit aan de verf aan de linker zijde zien, Sander heeft me destijds aangeraden de buisvoeten te vervangen door betere omdat ik de boel eerder al opgesoldeerd heb, zie topic op het hififorum .

Wat adviezen qua pre betreft moet ik kijken wat de vervangers zijn, maar bedankt voor het meeedenken.  :-D :wink: :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site