Marantz 1060 met mm9000 als eindversterker

Gestart door willem50, september 06, 2014, 14:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb een mm 9000 en wil een 1060 als voorversterker voor de frontkanalen gebruiken

is dit zinvol of is het een beetje rare combi?
0 (0%)
De signaalweg wordt wel lang via de yamaha naar de tape in van de 1060 naar de 2 frontkanalen van de mm9000
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Maus

Ik heb de 3200, dat is alleen een pre amp. Ook leuk!

SB_Marantz

De 1060 is de meest compromisloze versterker in vergelijk met de 3200 en 1070.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Een domme vraag:
Als men geen luidsprekers aansluit maar enkel de pre out gebruikt, kan dat niet slecht zijn voor de eindversterker van 1060?
Wordt deze ergens uitgescakeld zodat hij geen signaal meer krijgt?


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Juist, logisch.
Niet alle versterkers hebben dat.
Is dat op de PM15s... Van vandaag hetzelfde?
Er is een pre out en P direct In


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willem50

Ik heb inmiddels een 1060 met een 105b binnen ( 2 imperial 6 luidsprekers er ook nog bij )
Mooi setje, frontje moet wel wat schoongemaakt worden. en wellicht een interne revisie. Eerst :kwijl: maar even aansluiten en de mm9000 als eindversterker gebruiken. 

willem50

De 1060 draait, in combinatie met de mm9000 toch een wat strakker geluid, vooral de bas is strakker. Op de 1060 alleen is het geluid wat wolliger. Ik vraag me af of met een revisie van de voorversterker het geluid nog wat gedetailleerder gaat klinken. kan iemand me daar iets meer over zeggen?

De 105b is er niet heel goed aan toe, knop aan en uit blijven hangen en een lampje van de schaalverlichting kapot. Ik heb beide apparaten open gehad en zien er niet vervuild uit. Van de 1060 geen krakende potmeters, beide kanalen geven hetzelfde volume. De imperial 6g klinkt redelijk, wel wat bassig maar dat is bekend . Die ga ik weer verkopen op MP.