Ervaring Marantz PM5004

Gestart door Roland de Wit, april 22, 2012, 23:05:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op mei 16, 2012, 23:09:53
Ik neem over het algemeen niet zoveel klakkeloos aan en geloven doe ik ook niet aan.Hou niet zo van religie notworthy.De verschillen tussen de door jouw genoemde versterkers? Het zal allemaal aan mijn voordeur voorbij gaan want ik kan het toch niet betalen en moet roeien met de riemen die ik heb. Wel heb ik iets wat mij al geruime tijd nieuwsgierig maakt mede omdat ik zelf tot volle tevredenheid gebruik maak van 2 identieke geintegreerde Denon pma300v versterkers als dubbel monoblock met 2 sets identieke Mission 762.
Op internet kwam ik de pm 5003 tegen voor 269 euro bij Stassen, de pm 5004 329 euro en de pm8003 voor 849 euro.Wat zou er gebeuren als je in plaats van 1 pm 8003 versterker 2 stuks pm5003 koopt (is dus 311 euro goedkoper!!) of 2 stuks pm 5004 ( is dus 191 euro goedkoper) en deze als monoversterker per speaker gebruikt in een stereoopstelling?

semi mono
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: mountainbiker op mei 16, 2012, 23:09:53
Ik neem over het algemeen niet zoveel klakkeloos aan en geloven doe ik ook niet aan.Hou niet zo van religie notworthy.De verschillen tussen de door jouw genoemde versterkers? Het zal allemaal aan mijn voordeur voorbij gaan want ik kan het toch niet betalen en moet roeien met de riemen die ik heb. Wel heb ik iets wat mij al geruime tijd nieuwsgierig maakt mede omdat ik zelf tot volle tevredenheid gebruik maak van 2 identieke geintegreerde Denon pma300v versterkers als dubbel monoblock met 2 sets identieke Mission 762.
Op internet kwam ik de pm 5003 tegen voor 269 euro bij Stassen, de pm 5004 329 euro en de pm8003 voor 849 euro.Wat zou er gebeuren als je in plaats van 1 pm 8003 versterker 2 stuks pm5003 koopt (is dus 311 euro goedkoper!!) of 2 stuks pm 5004 ( is dus 191 euro goedkoper) en deze als monoversterker per speaker gebruikt in een stereoopstelling?

Prima dat je niet zomaar alles klakkeloos aan neemt. Verschillen kun je op internet vinden als je wilt. Zul je o.a. de dingen tegen komen als ik al aan gaf.

Wat er gaat gebeuren als je de boel zo aan sluit weet ik niet, ik vind het persoonlijk een rare opstelling..maar goed ik heb het nog nooit gehoord dus weet niet hoe het klinkt. Hoe ga je zorgen dat beide versterkers het signaal van de bron krijgen?
Qua prijzen vind ik ze bij Stassen duur, mijn PM5003 heeft twee jaar terug bijna 100 euro minder gekost (ook nieuw).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Maurice

Lijkt mij ook geen ideale manier van aansluiten, als het technisch al mogelijk is. Heeft de pm5004 een pre out? Kun je beter 2ehands een losser eindversterker erbij kopen.

Verstuurd vanaf mijn duo-core 1,2 GHz gsm
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Niber op mei 17, 2012, 09:39:17
Prima dat je niet zomaar alles klakkeloos aan neemt. Verschillen kun je op internet vinden als je wilt. Zul je o.a. de dingen tegen komen als ik al aan gaf.

Wat er gaat gebeuren als je de boel zo aan sluit weet ik niet, ik vind het persoonlijk een rare opstelling..maar goed ik heb het nog nooit gehoord dus weet niet hoe het klinkt. Hoe ga je zorgen dat beide versterkers het signaal van de bron krijgen?
Qua prijzen vind ik ze bij Stassen duur, mijn PM5003 heeft twee jaar terug bijna 100 euro minder gekost (ook nieuw).

benzine ook  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Niber op mei 17, 2012, 09:39:17
Prima dat je niet zomaar alles klakkeloos aan neemt. Verschillen kun je op internet vinden als je wilt. Zul je o.a. de dingen tegen komen als ik al aan gaf.

Wat er gaat gebeuren als je de boel zo aan sluit weet ik niet, ik vind het persoonlijk een rare opstelling..maar goed ik heb het nog nooit gehoord dus weet niet hoe het klinkt. Hoe ga je zorgen dat beide versterkers het signaal van de bron krijgen?
Qua prijzen vind ik ze bij Stassen duur, mijn PM5003 heeft twee jaar terug bijna 100 euro minder gekost (ook nieuw).
Ik heb mijn ene versterker gewoon met 1 van de 2 audio kabels vanaf de bron op een tulpstekkeradapter (2 euro nog wat) met 3 aansluitingen aangesloten en deze vervolgens op op een ingang aangesloten van de Denon pma 300v .Vervolgens met een kort kabeltje doorgelust naar het tweede kanaal zodat ik een tweede speaker kan aansluiten.Op deze manier krijg je dus in plaats van links-rechts links-links op je versterker het tweede exemplaar rechts-rechts.Bij de 2 identieke versterker dus exakt dezelfde procedure maar dan voor het tweede kanaal. In mijn manier van aansluiten ga ik dus uit van Stereogeluid via een geintegreerde versterker als dubbel mono block geschakeld.De prijzen van de Pm5003,pm5004 en pm8003 heb ik dus gebruikt voor het rekenvoorbeeld om te kijken hoeveel het ongeveer kost om dit te realiseren met een nieuwe Marantz versterker(s).En dan mijn vraag ( niet specifiek voor jou mag ook iemand anders antwoord op geven).Is 1 pm8003 beter en de meerprijs waard zoals door mij berekend in het voorbeeld dan 2 stuks pm5003 of pm 5004 monogeschakeld.?
(als ik het zo terug lees lijkt het wel een Johan Cruijf uitleg/vraag :yes:)
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op mei 17, 2012, 12:03:43
Ik heb mijn ene versterker gewoon met 1 van de 2 audio kabels vanaf de bron op een tulpstekkeradapter (2 euro nog wat) met 3 aansluitingen aangesloten en deze vervolgens op op een ingang aangesloten van de Denon pma 300v .Vervolgens met een kort kabeltje doorgelust naar het tweede kanaal zodat ik een tweede speaker kan aansluiten.Op deze manier krijg je dus in plaats van links-rechts links-links op je versterker het tweede exemplaar rechts-rechts.Bij de 2 identieke versterker dus exakt dezelfde procedure maar dan voor het tweede kanaal. In mijn manier van aansluiten ga ik dus uit van Stereogeluid via een geintegreerde versterker als dubbel mono block geschakeld.De prijzen van de Pm5003,pm5004 en pm8003 heb ik dus gebruikt voor het rekenvoorbeeld om te kijken hoeveel het ongeveer kost om dit te realiseren met een nieuwe Marantz versterker(s).En dan mijn vraag ( niet specifiek voor jou mag ook iemand anders antwoord op geven).Is 1 pm8003 beter en de meerprijs waard zoals door mij berekend in het voorbeeld dan 2 stuks pm5003 of pm 5004 monogeschakeld.?
(als ik het zo terug lees lijkt het wel een Johan Cruijf uitleg/vraag :yes:)

toch klopt er iets niet maar als het werkt voor jouw en daar gaat het om
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#21
Citaat van: Niber op mei 16, 2012, 16:42:19
Wil je extra's zoals meer vermogen, stabielere voeding, vergulde onderdelen.

Een stabielere voeding bij duurdere modellen?
De voedingssectie bepaald de spanningszwaai en dus het max uitgangsvermogemn voor dat type.
Vergulde onderdelen?
Je doelt niet op passieve en actieve componenten hoop ik?

Citeer
Veel van de instapmodellen van tegenwoordig hebben veel van dezelfde onderdelen als hun duurdere broertjes!


Niet tegenwoordig.
Is altijd geweest m.u.v. drivers en power transistoren.
En de voeding uiteraard zoals reeds vermeld.

In grote lijnen en simpel uitgelegd.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

stupid Mountainbiker, dat is nog niet eens zo'n domme vraag die jij stelt. Wio-o-wie?  :roll:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: mountainbiker op mei 17, 2012, 12:03:43.En dan mijn vraag ( niet specifiek voor jou mag ook iemand anders antwoord op geven).Is 1 pm8003 beter en de meerprijs waard zoals door mij berekend in het voorbeeld dan 2 stuks pm5003 of pm 5004 monogeschakeld.?


1 pm8003 is beter, dan 2 lagere pm's waanzinnig aaneen knopen (alleen omdat het kan)  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op mei 19, 2012, 16:16:47
1 pm8003 is beter, dan 2 lagere pm's waanzinnig aaneen knopen (alleen omdat het kan)  :angel:

dat denk ik ook, nou ja beter ik heb het niet gehoord maar denk in ieder geval makkelijker en geen prbleem met volume regelaars ongelijke waardes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.