Pm17 varianten

Gestart door Janver, mei 17, 2012, 12:10:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

#15
Citaat van: HAL9000 op mei 17, 2012, 20:59:50
Niet vergeten dat  die  16's  ook al op leeftijd  zijn samen met  de  17's  14s  en 15'

Moet jij niet zeggen deze zijn oud ....
maar ze zijn makkelijk te herstellen en ik weet wel een heel goed adres ervoor ?  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

HAL9000

Citaat van:  link=topic=8823.msg150299#msg150299 date=1337281351
Moet jij niet zeggen deze zijn oud ....
maar ze zijn makkelijk te herstellen en ik weet wel een heel goed adres ervoor ?  :-D

Op leeftijd  dan  :-P

deze  zijn oud:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Niber

Die zijn prachtig bedoel je... notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op mei 17, 2012, 23:42:01
Op leeftijd  dan  :-P

deze  zijn oud:




Het wordt eens tijd dat je er kennis mee gaat maken Jon.  :evil:

Een 8b is relatief makkelijk aan te komen.
Ik denk dat je verstelt zult staan van de kwaliteit.

Een 7 preamp is wat lastiger en ook een stuk prijziger maar who knows.......
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Koninginnedag rommel zelfs de kringloop wil het niet eens meer zie het niet staan  clown1

Ik kan het weten als kenner want ik heb ooit mijn PM 17 verkocht als een mk1 toen llOll kwam om hem te kopen zei hij is dit hem wel dit is een mk2 is zei nee hoor mk1 hij weer nee hoor zitten WBT aansluitingen op



vr gr de kenner
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AppleheadMay

Citaat van: bramdg op mei 17, 2012, 12:34:18
Zou alvast gaan voor de mkII versies die hebben WBT connectoren, waar je zowel blanke draad vorkjes of banana's kan op aansluiten.
De mkI versie heeft Marantz made connectoren en toch altijd erg   :x gevonden.
Lukt bijna maar net om een 4mm² op aan te sluiten
Als je de zwarte kapjes eraf krijgt (is hier nooit niet gelukt) zal banana's ook wel lukken.

Gewoon met een naaldje eruittrekken deed ik eerst altijd.
Maar eigenlijk moet je de connector zo ver mogelijk opendraaien en dan met een schroevendraaiertje het plugje eruit drukken.

De 14 en 16 heb ik nooit gehoord, de 15 en 17 wel.
De 17 is echt een trap hoger dan bijvoorbeeld de PM7200 KI die ik zelf had, prachtig versterkertje en met de losse einversterker erbij al helemaal.
De 15 klonk helemaal niet als een Marantz en is volgens mij getuned voor de Japanse markt: weinig bas en schril in het hoog.

Maar voor de prijzen die ik hier zie, kan je daarvoor niet al een PM-15S1 tweedehands vinden? Da's weer een serieus stapje boven de PM-17 vind ik.

Of je moet voor het uiterlijk van de vorige Premium Series gaan natuurlijk, ik heb ze altijd prachtig gevonden.
Ik heb laatst een ST-17 in zwarte kleur kunnen bemachtigen om bij een van m'n Pearls te plaatsen, heel blij mee!   :-)
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650