Marantz 6100 aansluiten op Philips 22RH520

Gestart door Nubje, juni 06, 2012, 19:06:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nubje

Sinds kort heb ik een mooie vintage Marantz 6100 in mijn bezit. De riem was alleen wel versleten, dus hier heb ik inmiddels een nieuwe voor besteld. De rest werkt allemaal nog naar behoren en ziet er top uit. Nu heb ik ook een vintage Philips 22RH520 in mijn bezit ik zou ik hier graag mijn Marantz op aan sluiten, echter komen de aansluitingen niet overeen.

Uit mijn Marantz komen 2 tulp stekkers (wit/rood, links/rechts) en een draadje zonder stekker. Hiervoor heb ik geen aansluiting op mijn Philips 520, daar zie ik 3 verschillende aansluitingen voor een tuner, platenspeler, etc, maar durf even niet te zeggen hoe die aansluitingen heten.

Weten jullie mogelijk hoe ik mijn Marantz op de Philips versterker kan aansluiten? Moet ik hier een voorversterker of koppelstukje tussen plaatsen en heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Johan

darkcoot

Het kabeltje zonder draad is de aarde draad volgens mij. Deze moet je op de versterker op aarde aansluiten (ground heet het misschien denk ik). De andere in de phone aansluiting.

groet,

Dark
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Paul

Met dit verloopje gaat het zeker lukken.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietjepc

Kun je je tulpstekkertjes wel gewoon aansluiten? In dat geval inderdaad het kale draadje naar de aarde-aansluiting en klaar. En anders inderdaad het verloopstukje dat Paul aangeeft gebruiken. :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Nubje

Bedankt voor alle reacties! Zo`n verloopstukje ziet er inderdaad passend uit. Ga er eentje bestellen en dan moet het goedkomen!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.