stereo muting

Gestart door erik1950, april 30, 2012, 12:35:14

Vorige topic - Volgende topic

erik1950

Op mijn marantz 2215 bl zit een knop waar op staat stereo muting, kan iemand mij zeggen wat dat betekend , en wat dat doet met de stereo

JohnWx

Citaat van: erik1950 op april 30, 2012, 12:35:14
Op mijn marantz 2215 bl zit een knop waar op staat stereo muting, kan iemand mij zeggen wat dat betekend , en wat dat doet met de stereo

Stereo muting is voor ruisonderdrukking bij ontvangst van een zwak FM/stereo-zendersignaal

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

dank u wel, dan weet ik dat ook weer

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

Maar soms hoor je ook geen verschil ,de eerste keer dat ik het deed ging het stereolampje uit, de volgende keren bleef het branden  en de eerste keer  ging de volume drasties naar beneden  en nu niet meer, heeft dat ook te maken  met de ontvangst?

Whisper.nl

Volgens mij drukt het de zwakke stereo zenders weg zodat je alleen de sterke (zonder ruis) overhoud.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik1950

dat zou wel eens de juiste reden kunnen zijn  want als die aan ligt heb ik veel minder zenders , alhoewel zonder de ruis eigenlijk wel meevalt

HAL9000

Het is  eigenlijk  Muting tussen  Stereo  te ontvangen  FM stations.  Als  een  station genoeg ontvangst  bied en deze  word  stereo  schakelt  muting  uit  en krijg  je  geluid.

Het  storende  geruis  tussen de  stations  mag je dan niet horen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!