Hallo, Ik ben Rob en luister sinds 2001 naar mijn Marantz set. Moet zeggen dat de cd spelen en de tuner al enige jaren in de originele dozen op zolder staan. Maar de versterker wordt nog dagelijks gebruikt! Dat was ook gister het idee.... Maar er is een probleem!
Na in schakelen van de versterker gaat deze brommen/kraken (als of een microfoon in harde wind aan zee staat). Dat is alleen over linker kanaal, het rechter kanaal is goed. Het geluid uit het linker kanaal is van een constant volume, dus staat het volume op nul of op max dan blijft het dus even hard klinken. Als ik de knop 'source direct' bedien dan maak dat geen verschil, ook een andere ingang kiezen maakt geen verschil. Kies ik een ingang waar iets op aangesloten zit dan hoor ik door het geluid wel muziek heen.
Waar moet ik het probleem zoeken en hoe kan ik het lokaliseren?
Ik ben electromonteur, heb enige kennis van electronica. Dus met wat hulp zou het me moeten lukken om de versterker weer nieuw leven in te blazen en er weer X jaar van te genieten!
Enkele maanden geleden het ik de potmeters van de toon regelingen en de balans vervangen als mede het lampje achter de temperatuur meter.
Ik hoop dat er hier iemand is die me op weg kan helpen!
Vriendelijke groeten,
Rob van den Wijngaart.