Set Richard

Gestart door phsos, september 29, 2012, 13:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phsos

Hallo trotse gebruikers van Marantz ik wist niet dat jullie een forum hadden, hierbij mijn setje

Waarom heb ik deze keuze gemaakt voor deze opstelling, Monitor Audio Silver RX serie is zeer goed betaalbare met kwaliteit van een segment van dure speakers.

Monitor Audio Silver RX8 geven voor mij een in alle vormen een mooie geluid in hoge en lage tonen in stereo en 5.1 Surround (bi amp)

Monitor Audio Silver RX1 Tja ik heb zelf weinig ruimte om goede Surround (Monitor Audio Silver RXFX) speakers op te hangen dus ging maar de keuze naar de RX1, werd ook aan bevelen in de winkel om dat naast mijn bank staat. (geeft ook mooie lage tonen in de film)

Monitor Audio Silver RX centre haha ja hij staat naast mij TV, niet de normale plaatst voor een centre wees gerust ik heb het zelfde geluid als onder of boven staat, als ik in de toekomst meer ruimte heb gaat hij echt naar onder!

Rel T5 sinds paar weken heb ik in bezit de Rel T5 lekker compact subwoofer, mij buurman hij is te klein tegen over mijn ander speakers, maar echte hij komt helemaal tot zijn recht geen spijt ervan (zit te denken om een tweede te kopen)


En dat allemaal in een huiskamer oppervlakte 10m vierkante meter.


Audio:

Marantz receiver SR5006
Marantz Blu-ray Speler UD5005
project debut 3

Monitor Audio Silver RX8 
Monitor Audio Silver RX1   
Monitor Audio Silver RX centre

Rel T5

Kabels / power:

3X Monster Cable / HDMI1200EX
1x Monster Cable / M550I
1x Monster Cable / HDP750G Green Power
7Meter (Van den Hul The Arctic.)
20 meter (Van den Hul Clearwater)
10 Meter netwerk kabel
3 Meter Netwerkkabel
2 Meter Netwerkkabel

Video / multimedia:

Samsung TV
Mac mini

Internet / Netwerk

Apple time capsule

WilliamB

Welkom op dit mooie forum, mooie SET.  Kan je de center niet beter onder de TV plaatsen ?

Veel luister en kijkplezier.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Mooi spul heb je Richard! Ik kan je aanraden om je TV aan de muur te hangen en je centerspeaker mooi eronder; ruimt ook lekker je meubel een beetje op.

Met zo'n set speakers heb je trouwens nog wel wat upgradepotentieel qua versterking....  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

phsos

Oke opruimen moet ik nog doen, ben net in mijn nieuwe woning komen wonen!

Exxar

Dan heb je het belangrijkste toch al in orde: film en muziek :)
Heb je al een bed? ;)

still life

Citaat van: wbrands op september 29, 2012, 13:51:25
Welkom op dit mooie forum, mooie SET.  Kan je de center niet beter onder de TV plaatsen ?

Veel luister en kijkplezier.

Gr William

stupid

beter opstellen zal je weergave heel wat vooruitgang bieden..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

phsos

#7
Citaat van: Exxar op september 29, 2012, 15:34:52
Dan heb je het belangrijkste toch al in orde: film en muziek :)
Heb je al een bed? ;)

Haha ik heb nog een zuster installatie staan

Audio:

Marantz receiver NR1601

Monitor Audio Radius   R90HD
Monitor Audio Radius   R45HD
Monitor Audio Radius R180HD

Nog geen foto beschikbaar!

Exxar

Nice. Foto's zijn altijd welkom :)

Btw, gebruik je geen sub met die kleintjes?

xander32

Welcome, veel lees- en postplezier hier :yes:.

houwaa000

Ben benieuwd of je "overload" problemen hebt. De RX8 specs geven 4 ohm impedantie aan, alle andere 6 ohm. Mij unit is terug naar Marantz omdat hij problemen heeft met 5 speakers van Mordaunt Short met allen 4-8 ohm impedantie.

Wel een mooie set trouwens, net iets boven mijn budget :-(

Marvin

Is dat het antwoord wat je gekregen hebt?
Met zulke luidsprekers mag zo'n ding totaal geen problemen hebben natuurlijk.


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

M.S. was (is) juist het speakermerk waar Marantz zelf veel mee deed, hetzelfde concern geloof ik ...