marantz 4230 na 1 week al stuk.

Gestart door vintage gek, februari 14, 2012, 20:22:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vintage gek

beste mensen ik heb vorige week een prachtige marantz 4230 gekocht.
helaas is deze na een week al gestopt met spelen.
eerst vervormde het geluid waarna het helemaal afgelopen was.
ik baal als een stekker want ik heb er zelf weinig verstand van en heb hem dus naar een audio zaak gebracht waar ik wel vaker vintage aparatuur heb laten maken dit ging altijd goed.
nu blijkt dat de complete printplaat vervangen moet worden de eindtrap
en mischien nog meer onderdelen.
ik vond de versterker ook al niet echt mooi kwa klank.
heeft iemand ervaring met reparatie en of evt onderdelen te koop voor een 4230
ik zou er erg mee geholpen zijn.
als die dan weer gemaakt kan worden zou ik zeer blij zijn.
ik vind het echt een pracht versterker verder.

Paul

We hebben 2 vintage freakkies techneuten die je wellicht verder willen / kunnen helpen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Nee nonsens,  Het  rechter  kanaal  zal  defect  zijn van de  eindversterker.  Dit komt  erg  vaak voor.
Is  zo  gerepareerd.   :wink: 


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik heb er al  een hoop gerestaureerd.









Ze  kunnen zeker een mooie volle  klank  produceren. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

vintage gek

dat ziet er indrukwekkend uit hall9000
ik herken inderdaad de onderdelen aan je fotos
ik heb er zelf helaas geen kaas van gegeten dus dan zit ik er liever zelf niet aan.
kan in mijn ogen dan aleen maar meer stuk gaan
verder als oppoetsen kom ik niet.
heb jij mischien nog wat onderdelen te koop voor dit type marantz of weet je mischien waar ik een eindtrap kan krijgen?
als ik naar jou foto kijk zitten erbij mij geen orginele onderdelen in die grote elcos waren zwart van kleur in mijn versterker.en het klonk erg trebel allemaal.
wel jammer ik heb 200 euro ervoor betaald maar ik zou er best nog wat voor over hebben om hem helemaal in goede technische staat te krijgen.
als ik een eindtrap kan vinden kunnen ze in de winkel weer verder ben aleen bang dat er nog veel meer aan moet gebeuren wil ik er mooi geluid uit krijgen.
:-(

SB_Marantz

Als ze in de betreffende winkel zeggen dat er een nieuwe print in moet zou ik hem per direct terug halen.

Je zegt dat het geluid vervormde.
Dat was op 1 kanaal neem ik aan?

Dat kanaal repareren en het ding compleet nalopen om andere problemen op korte termijn te voorkomen.

Uit welke regio kom je?

Dit zodat ik je advies kan geven waar heen te gaan.

In elke regio ken ik wel een goede techneut.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: vintage gek op februari 14, 2012, 21:43:19
dat ziet er indrukwekkend uit hall9000
ik herken inderdaad de onderdelen aan je fotos
ik heb er zelf helaas geen kaas van gegeten dus dan zit ik er liever zelf niet aan.
kan in mijn ogen dan aleen maar meer stuk gaan
verder als oppoetsen kom ik niet.
heb jij mischien nog wat onderdelen te koop voor dit type marantz of weet je mischien waar ik een eindtrap kan krijgen?
als ik naar jou foto kijk zitten erbij mij geen orginele onderdelen in die grote elcos waren zwart van kleur in mijn versterker.en het klonk erg trebel allemaal.
wel jammer ik heb 200 euro ervoor betaald maar ik zou er best nog wat voor over hebben om hem helemaal in goede technische staat te krijgen.
als ik een eindtrap kan vinden kunnen ze in de winkel weer verder ben aleen bang dat er nog veel meer aan moet gebeuren wil ik er mooi geluid uit krijgen.
:-(

:no:   ja  dat  is een veel voorkomende  reactie  van  de  technische  diensten  nu.  Ik  repareer gewoon op component (onderdelen)  niveau,  en  zei  op  kaart (hele  printen).  Waar  zit je  in Nederland?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: vintage gek op februari 14, 2012, 21:43:19

als ik een eindtrap kan vinden kunnen ze in de winkel weer verder ben aleen bang dat er nog veel meer aan moet gebeuren wil ik er mooi geluid uit krijgen.
:-(


Die powertorretjes en drivertjes liggen hier gewoon in de lade.  :mrgreen:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ja  hier ook,  de  To220 power torren en  9MM  drivers  :angel: 
Op jaarbasis  best veel doorheen  :-o   :angel:
Heb zelfs  de 35V 3300µF's  liggen van  panasonic  FC zo niet bestel ik ze  bij farnell  heb ik het de  volgende  dag  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Hmmm, competitie der reparateurs!  clown1

Bij beide heren is je versterker ongetwijfeld in goede handen. Beiden hebben een reputatie op dit gebied.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ach  gezonde  competitie  is  wel leuk.   :wink:
Alles  komt, in ieder geval  in orde.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!