Platenspeler

Gestart door erik1950, februari 10, 2012, 14:35:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

ik heb in een nostalgische bui weer eens mijn platenspelers uit de kast gehaald, heb een pioneer / twee B&O 's en twee marantz 's, waarvan er een niet werkt, ik heb nu tijdje gepeeld met B&O een beogram 1600  die andere beogram 3000,mis ik de naald ervan maar denk dat ik hem gevonden heb  bij een nederlandse firma , het zou gaan om de sp 10, was nog schappelijk aan prijs  90 euro met verzending , maar heb nu eens de marantz TT 221 aan het werk gezet , die doet het ook goed  en past eigenlijk beter bij mijn  andere vintage spullen  maar de naald zal ook  eens moeten vernieuwd worden  want die was zo verbogen dat hij de plaat niet raakt heb hem  dan maar een duwtje terug gegeven maar dat zal ook niet ferfekt meer zijn denk  ik , die kosten wel minder 20 euro waarom die B&O beogram naalden zo duur zijn blijft me een raadsel
de andere marantz is  een tt2000 mooie platenspeler , maar jammer hij werkt niet meer  doet niets meer waarschijnlijk motor stuk  of electronische voeding

Marvin


Paul

Citaat van: marvin op februari 10, 2012, 14:48:26
En de vraag is?
Is er niet, denk dat de ts zijn ervaring hier wilt verwoorden zodat iedereen die er belangstelling voor heeft er kennis van kan nemen.   :lol: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Ochtenddienstje gehad, wellicht dat ik over de vraag heen gelezen had.  :-D

Maar daar hebben we toch zo'n Café voor?  :angel:

Paul

Citaat van: marvin op februari 10, 2012, 15:08:44
Ochtenddienstje gehad, wellicht dat ik over de vraag heen gelezen had.  :-D

Maar daar hebben we toch zo'n Café voor?  :angel:
Als de mods.dat ook vinden zal die wel z,n juiste plekje op dit forum krijgen.   :-D :roll: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

 :-D

Ok....

On topic dan maar, ik heb ook een Marantz 221.....  pompom

Linker kanaal doet het alleen erg zacht tot niet, geen idee waarom.
Heb hem al een paar keer door elkaar gehusseld, geen positief resultaat....  clown1

JohnWx

221 is een wolf in schaapskleren fijn armpje


B&O is prijzig ivm de naam en de omzet snelheid en de kwaliteit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 10, 2012, 14:48:26
En de vraag is?


kan wederom geen grijns onderdrukken  :schater: +1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

#8
vraag komt nog , is het mogelijk om op een marantz tt221 een
Ortofon 2M Blu te monteren zijn de monteergaatjes gelijk  en  zou dat een grote verbetering zijn
sorry voor de verwarring even maar je komt  ze niet veel meer tegen gesprekken over platenspelers

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 10, 2012, 18:01:11
vraag komt nog , is het mogelijk om op een marantz tt221 een
Ortofon 2M Blu te monteren zijn de monteergaatjes gelijk  en  zou dat een grote verbetering zijn
sorry voor de verwarring even maar je komt  ze niet veel meer tegen gesprekken over platenspelers

ja hoor kan eronder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

#10
de andere marantz is  een tt2000 mooie platenspeler , maar jammer hij werkt niet meer  doet niets meer waarschijnlijk motor stuk  of electronische voeding

toeval of niet,ik deed een gek bod,  weer op zo een speler, er was een bod gedaan van 12 euro,  ik deed 13 euro en die man belde  me op  en zei dat het goed was en hij bracht hem nog thuis ook , hij moets toch in de buurt zijn  en de platenspeler is in perfecte staat , als dat geen geluk is, van die kapotte, heb ik  de cel eraf gedaan en de plixie heb ik ervan op een andere kunnen gebruiken waarvan die stuk was en past goed