prijsverschillen audio apparatuur

Gestart door mountainbiker, februari 03, 2012, 13:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Polectro op de grens van Amstelveen/Buitenveldert, tja, daar komt mijn PM68 (staat nu bij dochter) vandaan!!!

Was een leuke winkel

JohnWx

Citaat van: jrm op februari 04, 2012, 00:03:03
Polectro op de grens van Amstelveen/Buitenveldert, tja, daar komt mijn PM68 (staat nu bij dochter) vandaan!!!

Was een leuke winkel


Het is nu de showroom van BCC na overlijden Fred Pool was een mega leuke en mooie winkel fijne tijd gehad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: John Wx op februari 04, 2012, 03:04:24
Citaat van: jrm op februari 04, 2012, 00:03:03
Polectro op de grens van Amstelveen/Buitenveldert, tja, daar komt mijn PM68 (staat nu bij dochter) vandaan!!!

Was een leuke winkel


Het is nu de showroom van BCC na overlijden Fred Pool was een mega leuke en mooie winkel fijne tijd gehad

Dat geloof ik graag, was altijd een apart sfeertje.

neoguri

Citaat van: mountainbiker op februari 03, 2012, 13:23:23
Is er ook meer bekend over prijsverschillen ten opzichte van landen als Belgie,Luxemburg,Frankrijk en de UK?

Citaat van: John Wx op februari 03, 2012, 14:11:17
In de ander landen markt is de handel veel harder en is er ook geen prijs protectie en dat soort dingen dus willen ze met haast geen marge genoegen nemen en hopen ze op de omzet 

Nederland is klein en in de hand te houden voor de winkels en merken

Ik ben net weer in Engeland geweest en heb wel het een en ander gekocht. Er zijn een paar redenen dat de UK een goede plek is voor hifi. Sowieso zijn er een paar mooie Engelse merken, zoals bij meer producten is kopen in eigen land gunstig. Daarnaast ben ik het helemaal met John eens dat er daar concurrentie is waarvan in NL nauwelijks sprake lijkt. Zo heb je in de VK twee 'High Street' hifi-ketens (Seven Oaks en Richer Sounds). Daarnaast zijn er alsnog een hele rits aan speciaalzaken zoals we dat ook in NL kennen. Tevens zijn er een paar grote internetsites (superfi.co.uk is een voorbeeld). En niet te vergeten Amazon.co.uk die sommige producten zelf verkoopt en voor andere winkel de verkoop afhandelt.

In NL moeten we het vooral hebben van speciaalzaken die een regionale functie hebben en daarom niet echt landelijk concurreren.  Neem RAF en Correct, die hebben toch een beetje hun eigen afzetgebied.

Nu even de proef op de som. Ik zal de prijzen vergelijken van de UD5005 en hanteer voor het gemak £1=€1.25:
- Correct: €450
- RAF: €600
- Richer: verkoopt niet
- Seven Oaks: £400 = €500
- Superfi: £300 = €375
- Amazon.co.uk: £320 = €400

Correct heeft deze nu in de aanbieding en dat maakt het beeld minder ongunstig dan ik had verwacht. Maar als je op tweakers.net/pricewatch de UD5005 zoekt dan zie je toch wel een meer typisch beeld van Nederland. Acht(!) winkels die voor precies dezelfde prijs verkopen €599. Dat is toch wel shocking.

Hoe dan ook. Ik ging voor familie naar de VK en heb wat QED interlinks gekocht en wat Chord speaker kabel en een paar Q Acoustics 2020i. De treintunnel kostte ongeveer €150. Waarschijnlijk heb ik iets meer dan dat bespaard op mijn aankopen :)

Cornelis1921

 notworthy :yes: Hi Djoest, lovely posting you wrote there. Greetz, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *