UD5005 met SR7005 maar probleem met USB sticks

Gestart door Bigmacmagicmac, juli 17, 2011, 18:29:09

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: rexp op juli 19, 2011, 14:13:59
Citaat van: Niber op juli 18, 2011, 17:05:03
Dus eigenlijk zit die USB-poort er alleen voor muziek op, aangezien bijna iedere film groter is dan 4GB.

Gemiste kans van Marantz...Of zit er wel een goede reden achter?
Dat ding is natuurlijk primair bedoeld voor iPods, en niet voor de enkele uitzondering die een film op een stick kijkt.

hoe groot is een ipod ? :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: still life op juli 20, 2011, 09:29:06
Citaat van: rexp op juli 19, 2011, 14:13:59
Dat ding is natuurlijk primair bedoeld voor iPods, en niet voor de enkele uitzondering die een film op een stick kijkt.

precies rex, het is tenslotte een DVD/BR speler.. 

helaas kent de jeugd zo'n schijfjes niet meer:

clown1

je bedoeld deze  :-P

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

18vti

Hier dezelfde combi! PRACHTIG, heb de set nu al 6 maanden staan... hello

Omdat ik een backup schijf nodig heb voor mijn pc heb ik externe schijf gekocht van WD.
Een 1TB uitvoering, zwart, externe voeding...niks bijzonders.

Eenmaal thuis gaan kijken of het waar is wat ik overal lees behalve ergens 1 comment van iemand.
De UD5005 kan geen NTFS schijven lezen/gebruiken op de USB poort...staat ook in de handleiding, klopt dat het er in staat.

Maar goed, ik zit hier nu te kijken naar een 7 gig MKV file van een RIP...gewoon op die schijf gezet, ding aangekoppeld aan de UD5005...even wachten, menutjes kwamen op...MKV bestand geselecteerd...en GAAN!  pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom

Bigmacmagicmac

Hallo allemaal, allereerst bedankt voor alle reacties. Sorry voor mijn late reactie. Probleem bestaat nog steeds. Snap er weinig van. Je bouwt een prachtig apparaat, slikt en leest alles. Pakt alles noem maar op en dan stuit je op FAT only (in referentie tot de USB sticks dan). Is volgens mij niet goed over nagedacht.
Maar ik ben blij te horen dat de WD schijf van 18vti wel werkt.

Ik heb toevallig precies dezelfde 1 Tb schijf hier staan alleen gekoppeld aan een Mac. Weet even niet hoe die geformatteerd is en of de Marantz deze wel leest maar dat ga ik NU even proberen. Kom er zo weer op terug.

Nogmaals bedankt.

still life

denk dat je die USB poort eerder moet zien als gateway naar andere apparaten toe
(mp3 player/iphone/Hdisk)

& dat de player op zich vooral goed/bedoeld is voor: CD/SACD/DVD/BR   :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

V.z.i.w. gaat het meer om de rechten van het bestandssysteem NTFS. Licensiekosten zullen wel te hoog liggen.

Bigmacmagicmac

Heb de WD (mac geformateerd) geprobeerd eraan te hangen maar geen geluk. Nu kan ik nog proberen om het ding FAT te formatteren en dan kijken of hij de m/v bestanden wel leest. Kan ook even kijken ok ik de Macbook Pro eraan kan hangen en of het dan lukt met de bestanden op de Macbook.

Ik geef de moed nog niet op.

JohnWx

Citaat van: Bigmacmagicmac op juli 27, 2011, 23:25:32
Heb de WD (mac geformateerd) geprobeerd eraan te hangen maar geen geluk. Nu kan ik nog proberen om het ding FAT te formatteren en dan kijken of hij de m/v bestanden wel leest. Kan ook even kijken ok ik de Macbook Pro eraan kan hangen en of het dan lukt met de bestanden op de Macbook.

Ik geef de moed nog niet op.

nee niet doen doorgaan

zal ook wat mac forums afstruinen

Bigmacmagicmac

De Macbook heeft mijn zoontje mee en komt pas terug half september van vakantie. In de tussentijd ga ik verder klooien met de WD. Ik geef de moed niet op maar heb wel even weinig tijd dus mocht het even stil zijn...DonĀ“t worry ik blij de draad volgen en ik kom er op terug en ga door net zo lang tot het lukt.

Thanks

kinzo79

Ik lees op het forum best wel milde berichten, echter ik vind als je USB functionaliteit aanbied voor het afspelen van films, dan moet je ook wel een brede standaard supporten. Zeker als je MKV etc ondersteund.... dat is High res spul allemaal.

Ik persoonlijk heb voor de BD speler (UD5005) gekozen mede omdat deze films digitaal kon afspelen. Ik digitaliseer mijn eigen films en loop helaas aan tegen 4gb grens van FAT32. Dat terwijl het NTFS systeem (of exFAT zou ook goed zijn) een brede standaard is.

Beste Marantz, kom op met die software update die dit mogelijk maakt. Ik ben best wel bereid om mee te beta testen.

JohnWx

Citaat van: kinzo79 op februari 09, 2012, 21:58:47
Ik lees op het forum best wel milde berichten, echter ik vind als je USB functionaliteit aanbied voor het afspelen van films, dan moet je ook wel een brede standaard supporten. Zeker als je MKV etc ondersteund.... dat is High res spul allemaal.

Ik persoonlijk heb voor de BD speler (UD5005) gekozen mede omdat deze films digitaal kon afspelen. Ik digitaliseer mijn eigen films en loop helaas aan tegen 4gb grens van FAT32. Dat terwijl het NTFS systeem (of exFAT zou ook goed zijn) een brede standaard is.

Beste Marantz, kom op met die software update die dit mogelijk maakt. Ik ben best wel bereid om mee te beta testen.

USB is puur volgens Marantz voor USN stick en Ipod ze hebben het nergens over naders usb apparaten en ook alleen maar over muziek in de handleidingen en niet over films

kinzo79

Citaat van: John Wx op februari 09, 2012, 23:30:17
USB is puur volgens Marantz voor USN stick en Ipod ze hebben het nergens over naders usb apparaten en ook alleen maar over muziek in de handleidingen en niet over films

Niet helemaal mee eens. In het onderdeel mediaspeler noemt men zeker wel de mogelijkheid om films via USB af te spelen. Daarmee staat het dus wel in  de handleidingen. http://www.marantz.nl/DocumentMaster/NL/dfu_UD5005_N_DU_UG_v01.pdf pagina 29. Dus... kom op met de ondersteuning van NTFS - exFat  :angel: