SR 6006, Samsung d8000, setopbox humax.

Gestart door christianrocks, januari 11, 2012, 08:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christianrocks

Wat is wijsheid?

Ik moet de spullen deze week nog krijgen i.v.m. bestelling.
Ik sluit de samsung d8000 in ieder geval op de Marantz SR6006 aan via arc.

Kan ik de Humax 5200 via de samung aansluiten en het geluid via de samung naar de marantz laten lopen of sluit ik de setopbox rechtsstreeks aan op de marantz? Want als ik de humax via de samsung laat lopen heb ik namelijke een kabel minder over de vloer lopen.

Het gaat namelijk om digitale televisie, geluid.

Graag jullie mening.

pameijer

#1
Het moet prima mogelijk zijn om het geluid via je TV te laten lopen, wel ff goed in de instellingen duiken van je Samsung, het zijn er aardig wat!

Gezien je vraag neem ik aan dat je decoder bij je TV staat en iets verder van je HT. Indien mogelijk is het een nettere oplossing wellicht om je decoder bij je HT te plaatsen en met HDMI aan te sluiten op je receiver. Die behandelt dan je geluid en stuurt het beeld door naar je TV. Ik neem aan dat er sowieso een HDMI-kabel van je receiver naar je TV loopt vanwege DVD/Bluray?

Mocht blijken dat het toch niet lekker werkt allemaal kun je mooi je kabels bundelen met een kous. Op deze site van Techflex heb je tig mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen! Als je telefonisch contact met ze opneemt sturen ze met alle liefde voor nop een setje met samples van sleeves op om te proberen.

Voorbeeldje:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

christianrocks

Citaat van: pameijer op januari 11, 2012, 10:52:27
Het moet prima mogelijk zijn om het geluid via je TV te laten lopen, wel ff goed in de instellingen duiken van je Samsung, het zijn er aardig wat!

- Okee.

Gezien je vraag neem ik aan dat je decoder bij je TV staat en iets verder van je HT. Indien mogelijk is het een nettere oplossing wellicht om je decoder bij je HT te plaatsen en met HDMI aan te sluiten op je receiver. Die behandelt dan je geluid en stuurt het beeld door naar je TV. Ik neem aan dat er sowieso een HDMI-kabel van je receiver naar je TV loopt vanwege DVD/Bluray?

- Helaas gaat dat niet i.v.m. de ruimte en de ligging van de kabeltelevisie.
- Dat klopt er loop straks een hdmi kabel en die zal ik aansluiten op de arc poorten.

- Misschien toch verstandiger op jouw advies 2 kabels te laten lopen naar mijn reciever.
  Dan heb ik alles via de reciever.

still life

ofwel je humax direct via hdmi naar je tv + een lange toslink (optisch) naar je SR voor geluid..

ligt eraan of je altijd geluid wil weergeven over je SR of niet

met deze aansluiting heb je beide opties:
* je kan tv kijken zonder de SR (casual viewing)
* voor een film- of muziekprogramma zet je dan de SR op de tv-input
* radiokanalen op de humax zijn zo bvb ook direct beschikbaar op de SR (zonder dat de tv aanstaat)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

christianrocks

#4
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend mijn set aangesloten opzich allemaal prima gegaan.
Op dit moment heb ik het volgende gedaan.

BD op BD, setopbox op sat, xbox op game, SR6006 op tv via ARC.
Geluid en beeld is allemaal prima, maar als ik de 6006 aanzet en (of) ik zet de BD aan dan gaat mijn tv ook automatisch aan. Moet ik dat nu bij de SR6006 instellen zodat ik ze afzonderlijk kan aanzetten zonder dat de andere apparaten ook aan of uit gaan?

Update:
Ik heb het al gevonden is anynet+ uitzetten bij de samsung