PM 75

Gestart door hagra, december 01, 2011, 20:30:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hagra

Hallo Marantzofielen, ik heb een pm75 (met Zamacpanelen), m.i. is hij vergelijkbaar met een pm80 en nu wil in de toekomst gaan upgraden naar een andere versterker.
Ik denk dan aan een XTZ Class A100 D3 of zou ik een marantz (welke?) nemen.
Ik heb een paar Driade 91 luidsprekers en die spelen geweldig met de PM75/CD75, maar de pm en cd 75 gaan naar de slaapkamer.
Voor vervanging van de CDspeler dacht ik aan de audiolab 8200, want die fungeert ook als DAC.
Gaarne advies.

HB

JohnWx

Citaat van: hagra op december 01, 2011, 20:30:55
Hallo Marantzofielen, ik heb een pm75 (met Zamacpanelen), m.i. is hij vergelijkbaar met een pm80 en nu wil in de toekomst gaan upgraden naar een andere versterker.
Ik denk dan aan een XTZ Class A100 D3 of zou ik een marantz (welke?) nemen.
Ik heb een paar Driade 91 luidsprekers en die spelen geweldig met de PM75/CD75, maar de pm en cd 75 gaan naar de slaapkamer.
Voor vervanging van de CDspeler dacht ik aan de audiolab 8200, want die fungeert ook als DAC.
Gaarne advies.

HB

het is een PM-62 met da converter mooie versterker hoor


wat is er mis met deze versterker of wil je gewoon wat anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

hagra

Even gegoogeld en de pm62 lijkt er inderdaad wat op, maar hij lijkt veel meer als het jongere broertje van de PM95. Waar is ie qua geluidskwaliteit mee te vergelijken?
Het digitale deel is kapot, vandaar.

Gr. Hagra

JohnWx

Citaat van: hagra op december 01, 2011, 22:30:21
Even gegoogeld en de pm62 lijkt er inderdaad wat op, maar hij lijkt veel meer als het jongere broertje van de PM95. Waar is ie qua geluidskwaliteit mee te vergelijken?
Het digitale deel is kapot, vandaar.

Gr. Hagra

nee die mag je niet vergelijken met elkaar

met een versterker die gewoon doet wat hij moet doen geluid versterken dat kan zijn Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Tja, dan zou ik voor een PM95 gaan, of een PM14 oid.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

i2Paq

Die PM95 is echt prachtig, en klinkt ook zo.

Stond er laatst 1 op MP.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Maurice

#6
Citaat van: i2Paq op december 01, 2011, 22:40:55
Die PM95 is echt prachtig, en klinkt ook zo.

Stond er laatst 1 op MP.
Heb 9-10 jaar lang er één gehad ;)

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op december 01, 2011, 22:49:57
Citaat van: i2Paq op december 01, 2011, 22:40:55
Die PM95 is echt prachtig, en klinkt ook zo.

Stond er laatst 1 op MP.
Heb 9-10 jaar lang er één gehad ;)



doekje heb ik erbij gepakt


bbrrrrrrrrrrrrrr lekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

hagra

Ik bedoelde dat ie qua uiterlijk meer weg heeft van een pm95 niet qua geluid.
Is de pm 75 te vergelijken met een pm80 of iets dergeijks.
Als ik wat anders wil dan moet ik er qua geluid wel op vooruit gaan, een pm95 zou leuk zijn maar dan moet ie wel beschikbaar zijn en tegen een redelijke prijs. De xtz kost 700 euro.
Gr. HAGRA

JohnWx

Citaat van: hagra op december 02, 2011, 13:15:22
Ik bedoelde dat ie qua uiterlijk meer weg heeft van een pm95 niet qua geluid.
Is de pm 75 te vergelijken met een pm80 of iets dergeijks.
Als ik wat anders wil dan moet ik er qua geluid wel op vooruit gaan, een pm95 zou leuk zijn maar dan moet ie wel beschikbaar zijn en tegen een redelijke prijs. De xtz kost 700 euro.
Gr. HAGRA

PM80


PM75


PM52



lijkt mij eerder een  PM52 met een digitaal gedeelte en een ander koelsysteem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.