luidsprekers en slechthorendheid

Gestart door vielzweck, februari 21, 2008, 17:29:17

Vorige topic - Volgende topic

vielzweck

:schater:
Citaat van: Leonneke op februari 25, 2008, 01:14:47
Hoi Vielzweck;

Dit topic spreekt me wel aan. Maar nu speel ik eventjes de advocaat van dick.

Als mensen een GOED gehoor zouden hebben, zouden er dan luidsprekers bestaan ?

:schater:

het zou er slecht uitzien voor onze honden   :| :lol: :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Leonneke

Citaat van: vielzweck op februari 25, 2008, 13:42:42
:schater: :schater: het zou er slecht uitzien voor onze honden   :| :lol: :wink:

Over honden gesproken. Ik heb 2 kleine honden. Een hele echte Jack Russel en een bij elkaar geraapte Jack Russel die tegen een Shiva Inu aangelopen is.

Elke keer als ik een "upgrade" doorvoer in mijn set, zoals kortgeleden 2 nieuwe tweeters van Scan Speak, dan hebben de beide heren hier plezier van. Hoe beter en zuiverder het geluid, des te vreemder ze met hun oren bewegen. Honden schijnen daar niet zo goed tegen te kunnen, een neutraal geluid ...... Of beter, ze kunnen dingen horen die deze tweeters kunnen weergeven. Niet zo vreemd, want ze horen toontjes in een frequentiegebied wat wij niet meer kunnen horen.

Dus voor degenen die het onzin vinden om een tweeter aan te schaffen die hoger dan 20.000 hertz kan weergeven, kan ik zeggen dat de honden daar heel anders over denken.........
En aangezien mijn honden zeer kritische luisteraars zijn, rechtvaardigt dit de upgrade.

Greetz.
Groetjes Leonneke .  . ...

Cornelis1921

Citaat van: vielzweck op februari 21, 2008, 17:29:17
Heeft iemand wel eens een luidspreker gebouwd die met de slechthorendheid van de ander rekening hield?
Of heeft iemand daar wel eens wat over gelezen of van gehoord?
Is een equilizer meer voor de hand liggend dan speakers om een bepaald bereik te benadrukken?
Zijn er luidsprekers die bestemd zijn voor ernstige slechthorendheid.

( even zelf inkoppen: gehoorapparaat.  :-)    )

Alhoewel bestaan er 'hifi' gehooraparaten?

Nou ja, ik ben weer eens hardop aan het denken  :-)
Das nou toevallig: ik ben partieel slechthorend - tinnitus periodiek overgaand in ernstig suizen. En dat dit topic geopend werd op mijn verjaardag in het jaar dat het suizen zich voor het voordeed: 19 of 20 november, Jaarbeurs, Utrecht - platen- en CDbeurs. Is hier soms sprake van een vorm van 'metabletica'?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *