Hallo Mannen en vrouwen van dit mooie forum!
Ik zal mij allereerst even voorstellen;
Ik ben Maxim, een 25 jaar jonge muziekluisteraar met ervaring op gebied van SQ caraudio welke sinds kort in het bezit is van zijn eerste mooie marantz spullen.
Lang verhaal kort.
Ik was bezig met een surround set compleet te maken, dit heeft geresulteerd in TWEE complete luidspreker sets*, daarbij moest nog een receiver + speler, en toen begon de elende. Gelukkig kon ik mijn schoonvader in de kar meetrekken en zijn we samen opzoek gegaan, ik heb hem mijn eerste set (Wharfedale valdus 500+200+center) kado gedaan en heb uiteindelijk zelf een B&W set overgehouden (dm640i dm600i en dm600ifs).
Het probleem lag in het eisenpaket. We kijken graag films, maar NOG liever luisteren we muziek! dit was zo belangrijk, dat al snel pijnlijk duidelijk werd dat we niet bevredigd zouden zijn met het budget dat beschikbaar was. Dit project is nu dus (tijdelijk) van de baan.
Ik besloot mijn Sansui A-E770 versterker en CD-E770 cdspeler met falende lade te vervangen voor iets anders moois.
Onderzoek en heel veel lovende reviews en gebruikerservaringen hebben mij doen kiezen voor marantz. En wel de CD6000ose. deze zou bovengemiddeld presteren in zijn prijsklasse, en voor ge prijs waar hij voor wordt aangeboden her en der, wilde ik die hebben!
Toen ik vervolgens een aanbod kreeg van een "nieuwe open box" cd6000ose icm. een in nieuwstaat verkerende pm6010ose was ik verkocht. 230,- inclusief verzenden
voelt nog steeds als een koopje!
En wat voor een. De set verkeerd werkelijk in onberispelijke en complete staat en staat nu een goede week te spelen. De 1e dagen dag en nacht laten spelen want ik heb namelijk gelezen dat deze apparatuur behoorlijk veranderd na goed inspelen.
Ik heb geen spijt van mijn "blinde" aankoop! Wat een prettig geluid, zeer gedetailleerde klank en mooi 3dimensionaal.
Wat me alleen wel een heel klein beetje tegen valt is de bass sectie. Deze wordt net als het mid en hoog met veel detail weergegeven, groot koper is echt schitterend om te horen bij Howard Shore's soundtrack van LOTR. Snaren van de bassgitaar idem.
Popmuziek, dance en zelfs wat harder werk echter lijkt toch niet helemaal tot zijn recht te komen.
Het mist power! terwijl dat met speakers met een rendement van 91bd en 50watt klasse A-A/B toch voldoende gerealiseerd moet kunnen worden. (Ik speel met de korte basspoort voor een lage afstemming)
Waardoor zou dit kunnen komen.
Matchen mijn speakers niet? Heeft de versterker echt te kort? En wat zouden eventuele oplossingen zijn?
Ik heb al zitten denken aan een Pre-out mod, en dat met monoblokken erbij. Maar ben bang dat dat ten koste gaat van de qualiteit van de versterker.
Graag advies hieromtrend! Want ik wil hier zeker mee verder! ik luister dagelijks met zeer veel plezier naar deze setup! want ben werkelijk verkocht aan de klank van deze versterker.