Beide zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse. De Monitors heb ik nog niet in het echt gezien. De Triangles hebben in ieder geval een hoge WAF factor gezien de reacties hier thuis en bij een maatje van mij met Genese Quartet.
Ik heb hier B&W CDM 7 SE gehad en weer verkocht. Die waren absoluut goed. Maar na een een luistersessie met PMC, Opera, Triangle Quartet en mijn eigen CDM 7 SE kwam voor mij de Triangles als winaars uit de bus. Let wel dit was met een Cary Audio Design LSI 80 buizenversterker. De PMC's waren super strak en gingen ook lekker hard. Mijn eigen CDM 7 vond ik super in het midden, lekker in het laag en iets terughoudend in het hoog. Dat gold ook voor de opera's. Wat laid back. De Triangles zijn uitgesproken en forward en op het randje van scherp. Genoeg om bij pink floyd kippenvel te krijgen bij gitaaruithalen. Dat zingt dan in de kamer rond. Met sommige 'scherpe' versterkers wordt dat uitvergroot en heb je een te scherp hoog. Ze zijn ook ultra revealing in het midden, stemmen en zang zijn zeer expliciet hoorbaar. Nog meer dan de kevlar midden toner van B&W. Maar ook wat gekleurder. Ik zou ze aanraden als je van dynamiek en levendigheid houd en als je de rest van je set al niet al te scherp is (buizen, marantz cd spelers). Niet de meest neutrale wel lekker levendige muziek.
Qua kleuring van de filter heb ik nog niet veel nadeel kunnen ondervinden. Ik heb hier de 2 weg Genese Trio draaien ondersteund met een BK sub. Maar als ik ga luisteren naar de Genese Quartet/Audio Research combo van mijn maatje merk ik geen extra kleuring of zo. Ik heb helaas geen ruimte voor full range speakers maar ik ben ervan overtuigd dat je ook beter die papieren midden toner geen lage frequenties kunt geven zodat hij zijn werk kan doen: in het midden gebied.
Ik verwacht ook iets dergelijks van de Monitors. Veel detail, levendig. Stakke bass. Ik wil verhuizen zodat ik dit kan testen