marantz SR1041 slimline en luxman

Gestart door HAL9000, maart 05, 2009, 12:57:54

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

De marantz Sr1041 had last van veel slechte tin bindingen op de wat warmere plekken.
alles opgetint. spelen als een tierelier!.

compact maar wel compleet!

goede tuner, klankmatig niet veel bijzonders.

Luxman L-200
het lampje wilde niet aan.
Ik heb heel wat tin verbindingen opnieuw gedaan.
Er was ook een elko kapot en een zenerdiode.

klankmatig erg mooi!.
Goede printen.
byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JP48

Beste Marantzfans,
Ik heb een slim line AV1040 surround versterker. Van binnen lijkt hij veel op de receiver in dit topic.
Al lange tijd werd hij erg warm, ook in stand by, bij de trafo en het onderdeel op de koperen koeler vlak bij die trafo (de achterste van de 2 bij de flat cable).  Als de stroom er een tijdje af was duurde het vele uren voor hij weer op gang kwam. Nu is hij vrijwel dood.
Ik vermoed dat het probleem in de voeding zit. Aan de onderzijde van de print staat + 15V en -15V. Ik meet 11-12V.

Wie kan mij verder helpen.
Alvast bedankt,
Chris

Ronsi

Goedemiddag... Ik ben nieuw op dit MarantzForum.
Heb een SR1041 tuner-versterker en een CD1020 cd-speler... gekoppeld aan een set KEF Q55 speakers.
Probleem: De CD1020 heeft misschien de geest gegeven... (zie onder *). De zaak waar ik toendertijd de set gekocht heb in Eindhoven, heeft inmiddels meer interesse om mij iets nieuws/anders te verkopen als dat ze belangstelling toonden om eea te repareren, althans tegen een nogal stevige vergoeding.
Tevens: In de CD speler zit nu een CD die ik er niet meer uitkrijg, zonder een breekijzer te wilen gebruiken. violent1
Wie kan me helpen? Heb in dit forum ook gelezen over HAL9000... dé Marantz Goeroe.

De set is mij altijd zeer goed bevallen en ik wil deze liever niet "opgeven". Ondanks dat ik besef dat er inmiddels nieuwe apparatuur van Marantz is verschenen die erg veel meer kan... de M-CR610 bijvoorbeeld. Ik vind deze overigens niet zo mooi in die zwart/witte uitvoering. Wel handig die CD-receiver...

* (Verdere info: de cd1020 geeft een ratelend geluid als je de stroomdraad in het stopcontact doet, maar reageert verder niet.)
Vriendelijke groet, Ronsi
(Woon in Belgie nét over de grens en uitgesproken Marantz fan)

i2Paq

Ik gok een kapot tandwiel in je CD speler?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Ja  Ik  kan het  niet  zeker  zeggen  deze  loopwerken gaan niet vaak  stuk maar  alles  is  wel  erg  goedkoop  gebouwd  dus  het  kan ook een  print/electronica   problem  zijn.

Ronsi

Beste HAL9000...
Wat kan ik er mee doen? Graag advies.
Is de apparatuur nog te redden?
Binnenkort (7 februari) is er in het lokale buurthuis een zg. repair café.
Zou ik het aandurven om de cd speler cd1020 te laten openmaken (zodat ze i.i.g. de cd er kunnen uithalen?
Of misschien zelfs een eenvoudige reparatie kunnen uitvoeren?
Wellicht is een tandwieltje of snaar gesneuveld...
Is het gemakkelijk om de cd1020 te openen en die cd eruit te halen?
Graag reactie.
Groet, Ron

HAL9000

Ron,

Dat  is  zo   eruit  die  cd,  kan je  ook  gelijk  zien  als  je  kapotte   tandwielen  ziet  zitten. 
je  kan de  lade  er  gewoon  uitduwen  als  ik me niet vergis.

Jon

Ronsi

Bedankt voor je reactie...
Geeft me een beetje hoop. Maar, zoals ik schreef is er een zg. Repair Café waar ik een electronicus er naar zou kunnen laten kijken. Op 7 februari is dat te doen, hier in Overpelt (B) waar ik woon.
En dan hoop ik maar dat die man ook een beetje kijk heeft op de cd speler.
Zal het direct laten weten of hij iets vindt... Maar, zou het ook een oplossing kunnen zijn om de Marantz goeroe himself een kijkje te laten nemen naar het "ding"?
Heb iets meer vertrouwen in de goeroe als in iemand die ik eigenlijk niet ken... heb nl. al veel over je gelezen in dit forum.

Ronsi

Overigens had ik in een ander item in dit forum ook nog een stukje staan onder het onderwerp:
SR1041 - CD1020 plus KEF Q55

Daar had ik iets geschreven over de cd speler en de sr1041 tuner-versterker.
Kun je daar eens lezen aub.?