ervaringen met de pm4001

Gestart door ties., augustus 05, 2011, 16:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ties.

hallo,
ik kan op marktplaats een NIEUWE pm 4001 kopen voor 95 euro.
ik zie op veel forums dat dit niet echt een topversterker is..?
en bij sommige weer wel.. :-o
kunnen jullie je mening geven over deze versterker?
mvg Ties

JohnWx

Wat voor speakers wil je er aan hangen ?

Hij zal absoluut ze werk fatsoenlijk doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Prima unit, voor niet te zwaar werk.

Heb er ook naar geluisterd en viel me zeker niet tegen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

ties.

Ik zie op veel forums juist het tegenovergestelde..
Dus jullie snappen denk ik wel dat ik twijfel aan de pm4001!

JohnWx

Citaat van: ties. op augustus 06, 2011, 00:39:56
Ik zie op veel forums juist het tegenovergestelde..
Dus jullie snappen denk ik wel dat ik twijfel aan de pm4001!

elke versterker vandaag de dag doet gewoon ze werk het ligt er vooral aan hoe hoog leg je de lat voor je zelf om het zo natuur getrouw te laten horen thuis

ik ben wel van mening als je goede producten koopt van goede betrouwbare merken maakt niet uit welke prijs categorie dat je een hoog nivo in huis haalt

wil je meer om die laatste paar % ook in je woonkamer te willen beleven hangt een prijskaart aan

het gaat om de muziek alleen hoe langer je ermee bezig bent hoe meer een bepaald virus toeslaat om toch te gaan veranderen door wat duurdere spullen omdat je voor niet al teveel geld een andere kan kopen en je ouwe goed kan verkopen etc.etc.etc.

dat kan een reis worden voor het leven en sommige zeggen halverwege het brengt mij niks extra's dus ik vind het goed zo of onzin die dure spullen

ik heb ook een tijd gehad dat hoe duurder hoe beter maar zat dan ook dicht bij het vuur (inkoop en verkoop)

en ik vind het vooral leuk om met beperkte middelen een voor mij zo mooi mogelijk geluid te krijgen

er zijn mensen die een andere kijk of mening hebben daar kan je altijd wat van meepikken maar het gaat erom wat je zelf vind en wat bij je past en waarbij je een goed gevoel heb


ps:er zijn nog steeds geen pillen voor het virus nou ja 1 cyankali maar dat is zo definitief  :-)


Veel plezier in de wondere wereld van geluid



jeetje John wat ben jij op de filosoferende tour (zegt me andere ik)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RP

Ik gebruik momenteel de pm 4001 en kan zeggen dat hij het geld waar voor jij hem kan kopen beslist waard is.
Tuurlijk is er veel beters op de markt te koop maar gezien de prijs/kwaliteitverhouding zou ik het beslist doen.
Wel is het geluid vrij schel wat bij mij na verloop van tijd weer enigszins verdween misschien ook door de toepassing van de kabels (gebiwired) gewoon ofc koper 6 en 4 kwadraat.
Het vermogen is ruim voldoende dus daar hoef je echt geen zorgen om te maken en bovendien heeft deze versterker een phono ingang.
Momenteel gebruik ik de Monitor Audio BX2 en kan het geluid niet echt slecht noemen in combinatie met de pm 4001.
Het is precies wat John zei: voor beperkte middelen een zo goed mogelijk geluid krijgen.
Ieder geval staat hij hier overdag de hele dag te spelen en soms gebruik ik hem ook in combinatie met tv en als de versterker me niet zou bevallen zou dat zeker niet het geval zijn.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

ties.

oke, dan weet ik voorlopig voldoende.
bedankt mensen! :angel: