SR5023

Gestart door Gentleman, maart 22, 2011, 14:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

b.vanderlans

Momenteel draai ik een Pioneer 5.1 set, deze gaat plaats maken voor een stereo opstelling. Gezien ik sinds mijn verhuizen uitsluitend de front speakers heb aangesloten.

Zojuist offerte aangevraagd bij Stassen:
Marantz PM-7004
Monitor Audio RX6 (wit)
Sonos Zoneplayer ZP90

Gezien mijn budget laat ik de BleuRay speler even wachten en gebruik ik zo lang mijn losse Pioneer DVD-speler!

Even de reactie van Stassen afwachten, helaas is Venlo niet om de hoek :(
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Niber

#16
Als je geen ht (meer) gaat draaien heeft de direct amp functie toch niet zoveel meerwaarde? Desalniettemin mooi dat het er op zit voor het geval ht ooit weer in beeld komt.

Waarom de Sonos ipv een squeezebox touch? Scheelt nog al even in prijs, kun je dat verschil bij je budget voor de blu-ray speler opgooien...

*Edit: Of voor een cd-speler...

Edit 2: Is een PM5004 niet genoeg voor de RX6?
Deze versterker heeft "Marantz81" hier op het forum nog te koop staan voor een prikkie!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

b.vanderlans

De Direct AMP wordt gebruikt door de Sonos...
Wat betreft de squeezebox touch, ben ik verder niet mee bekend. Ga hier nog wel even in verdiepen! Via Amazon.co.uk koop je de Sonos ZP90 voor minder dan 300...

De keuze voor de versterker is iets groter dan noodzakelijk, maar in combinatie met de Sonos is een Direct AMP wel erg handige tool!

Gebruik jij de squeezebox touch? Ik las trouwens net je verhaal van keuzes maken... Denk dat ik nog ff rustig ga wikken en wegen, dan na vakantie de knoop door hak...

Wachten kan alleen zo moeilijk zijn soms!
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81

dat zou ik niet doen  :no: die sonos gebruiken als voorversterker  :-o  das juist zonde omdat er een goede Analoge  voorversterker in PM7004 zit  :yes:  anders kun je net zo goed een eindversterker kopen

of is die direct amp functie alleen om de volume regelaar te omzeilen  :roll:

Niber

Citaat van: b.vanderlans op juni 11, 2011, 15:39:15
De Direct AMP wordt gebruikt door de Sonos...
Wat betreft de squeezebox touch, ben ik verder niet mee bekend. Ga hier nog wel even in verdiepen! Via Amazon.co.uk koop je de Sonos ZP90 voor minder dan 300...

De keuze voor de versterker is iets groter dan noodzakelijk, maar in combinatie met de Sonos is een Direct AMP wel erg handige tool!

Gebruik jij de squeezebox touch? Ik las trouwens net je verhaal van keuzes maken... Denk dat ik nog ff rustig ga wikken en wegen, dan na vakantie de knoop door hak...

Wachten kan alleen zo moeilijk zijn soms!
Ik ben het met Marantz81 eens dat het zonde is om de Sonos te gebruiken als voorversterker, de PM7004 is an sich een prachtige versterker.

Ik gebruik inderdaad zelf de squeezebox. Heerlijk apparaatje, enorm gebruiksvriendelijk (zelfs mn vriendin kan er alles mee) en leuke gadget voor in de woonkamer.

Ik zou alles nog eens rustig overwegen, zonde als je een beslissing maakt waar je achteraf niet achter staat. Kost alleen maar onnodig geld.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

b.vanderlans

#20
Ik ben bang dat ik hier iets niet goed begrijp. Voor mij is de toegevoegde waarde van direct AMP idd dat ik 1 volume control kan gebruiken. Maar wil dit zeggen dat middels de direct AMP mijn versterker zelf niet veel meer doet dan het doorsluizen van het signaal?

Er zit geen versterker in de Sonos ZP90. Ik had meer het idee dat middels direct AMP mijn Sonos toegang krijgt over het volume niveau van de versterker zelf. Of heb ik ergens iets gemist.

Is Spotify ook mogelijk op de squeezebox touch?
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Niber

#21
Ik kan je niet helemaal volgen, maar direct amp is niet meer dan de voorversterker uitschakelen en de voorversterker van een ander apparaat gebruiken. Je gebruikt je PM7004 dan alleen maar als eindversterker...
Direct amp is alleen leuk als je stereo en ht wil combineren imho.

Je sluit gewoon je sonos aan op de PM en dan regel he het volume met de PM...Net als een CD-speler zeg maar.

De Squeezebox Touch heeft ook spotify optie inderdaad. Wil je daar meer over weten moet je WimPeu eens vragen, ik gebruik spotify (nog) niet icm de squeezebox.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Emile

Heb nu anderhalf jaar de SR5023. Klinkt gewoon hardstikkke goed. De tuner gebruik ik al een tijdje niet meer sinds ik geen kabel meer heb maar glasvezel, krijg radio dus via de settopbox binnen. De radio via de kabel was trouwens prima.
Ik denk dat je het geluid vooral nog kan verbeteren door betere luidsprekers te nemen, deze hebben m.i. een veel grotere impact dan de versterker. Ikzelf heb Klipsch WF34, deze Klipsch klinken prima en zijn heel mooi slank en erg goed afgewerkt. Ik heb daarbij een Sunfire HRS8 subwoofer genomen, dit is een echte beauty. Uiteraard kan je betere speakers krijgen maar dan ga je ook flink meer betalen.

Eip

Je kunt e.v.t. ook nog de los bijgeleverde fm antenne gebruiken, die geeft ook goede radio ontvangst.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Gentleman

Citaat van: b.vanderlans op juni 07, 2011, 19:01:37
Beste Gentleman, hopelijk sta je nog steeds achter je besluit van de SR5023.
Heb je deze aan je RX6 hangen? Zit zelf te denken over deze combinatie te samen met de UD5005 (blueray speler).

Mogelijk heb je tips en weetjes voor me? Voordat ook ik mijn stoute schoenen aantrek.

Ik heb zelf nog geen Bluray aangesloten. verder niet zoveel tips. Ik ben er blij mee. Doet wat het moet doen, geen ingewikkelde functionaliteiten. Alles analoog aangesloten.