SR5023

Gestart door Gentleman, maart 22, 2011, 14:10:46

Vorige topic - Volgende topic

Gentleman

Lees vrij weinig over de SR5023. Is deze gewoon weg niet goed? Volstaat deze niet met de huidige technologien? Kan men beter kiezen voor een versterker of een receiver?

Qua specificaties staat deze boven de receivers NR1501 en NR1601 en zelfs boven de versterkers PM5004 en PM6003 (enige twijfel van mijn kant bij die laatste).

Ik ben benieuwd naar de reacties.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op maart 22, 2011, 14:10:46
Lees vrij weinig over de SR5023. Is deze gewoon weg niet goed? Volstaat deze niet met de huidige technologien? Kan men beter kiezen voor een versterker of een receiver?

Qua specificaties staat deze boven de receivers NR1501 en NR1601 en zelfs boven de versterkers PM5004 en PM6003 (enige twijfel van mijn kant bij die laatste).

Welke specificaties ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

http://www.naimaudio.com/hifi-product-type/597

Deze heeft ook mindere specs maar heb dan toch liever de Naim

http://pro.micromega-hifi.com/pdf/5517_wp_ia60_uk.pdf

Of de Micromegamindy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eip

Citaat van: Gentleman op maart 22, 2011, 14:10:46

De SR 5023 is  een prima versterker, en hij is net zo goed als de andere marantz versterkers. Dat je vrij weinig leest over de SR 5023 komt m.i.z. dat de meeste mensen liever een losse versterker met een losse tuner kopen. inplaats van een versterker met een tuner in een appparaat.  :yes:

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Gentleman

Ik heb de schoenen aangetrokken en tot de aanschaf van een SR5023 overgegaan!
Na wikken wegen, wikken en nog meer wegen, PM7004 bijna, de SR5005 bijna, toch een heel ander apart.
Radio, CD zijn voor mij van belang, vandaar dit besluit. En qua geluid beter dan de NR1601.

Eip

Dat is mooi, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, een voordeel is dat ie ook een digitale volumeregelaar heeft zodat je het volume mooi in stapjes van 1 db kunt regelen de pm 7004 en de pm 5004 hebben die nog niet.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Niber

stupid mooi ding, zelf ook nog an gedacht, maar heb geen kabel meer dus niet erg van toepassing voor mij.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Gentleman

Bevalt goed. Alles middels hdmi naar tv en analoog van tv naar versterker.
Alweer flink wat cd's afgeluisterd.

b.vanderlans

Beste Gentleman, hopelijk sta je nog steeds achter je besluit van de SR5023.
Heb je deze aan je RX6 hangen? Zit zelf te denken over deze combinatie te samen met de UD5005 (blueray speler).

Mogelijk heb je tips en weetjes voor me? Voordat ook ik mijn stoute schoenen aantrek.
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81

ik heb de SR4021 gehad is de voorloper ervan ,en is een goede Reciever voor het geld  :yes: en zal prima gaan met je RX6

al zou ik persoonlijk eerder voor een PM7004 gaan en ST6003  indien je financieen het toelaten  byebye

b.vanderlans

Bedankt voor je reactie! Besloten om te kiezen voor de PM 7004 icm een Sonos ZP90, de stap hoger vanwege de "direct AMP" aansluiting.

Ben benieuwd. Heb je mogelijk nog advies waar mijn speakers aan te schaffen. In het gladde wit, draait de vriendelijke verkoper er rustig 20% boven op. En ja (zoals de meeste hier) zitten we allen net boven budget.
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81

ja die zijn altijd duurder in een speciale kleur  :-)

je zou het eens bij hun kunnen navragen

http://www.stassen.nl/specificaties/luidsprekers/luidspreker/monitor-audio-rx6

veel plezier ermee  pompom heb je ook nog een HT set staan ?

b.vanderlans

Dank voor de TIP!
Ik ben behoorlijk pril op het gebied van de betere hifi. Dus wat bedoel je met een HT set?

- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81

Home Theater  :-)

JohnWx

Zit nu zelf aan de MicroMega