Citaat van: ties. op juli 21, 2011, 20:42:51
ik heb een luisterruimte met betonnemuren, gordijnen maar die staan open en een stoffen vloerbedekking.
Niks mis mee. Het hangt er verder nog vanaf of je er de nodige (grote) meubels in hebt staan en hoe je speakers opgesteld zijn. Experimenteer met dat laatste eens door ze bijv. 10-20cm meer van de muur af te zetten, ze op spikes te plaatsen, ze een heel klein beetje naar elkaar toe of juist van elkaar af te draaien of de onderlinge afstand te vergroten of verkleinen.
Kleine veranderingen qua opstelling kúnnen resulteren in een grote verandering qua geluidsbeeld, zowel positief als negatief uiteraard
. En daar kan je zomaar uren aan kwijt zijn
Verder: als je sub straks wel werkt kan je daarop eens experimenteren met de faseverschuiving. Zit volgens mij wel op de meeste subs. Als je die 180 graden omdraait kan de bass opeens anders klinken. Zelfde geldt voor de cross over.
Maargoed, eerst die sub aan de praat krijgen. Ik zal vanavond nog eens wat gaan proberen. In de handleiding kan je er niks over vinden? Mijn handleiding ligt nou niet bepaald onder handbereik