Focal Chorus 716 en Marantz PM6003

Gestart door koenr, mei 13, 2011, 21:21:55

Vorige topic - Volgende topic

lo

Half open........
Is dat met het de "aanduiding" op de volume knop boven of te wel 12uur?

Als dat zo is levert de versterker op dat moment zo'n 100% vermogen volgens mij. :yes:
Vandaar dat dat dan hard zat is :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

De Dali,s die ik heb hebben een gevoeligheid van 91,5 DB/1wat

Ikon 6 hobo hifi SE , deze heeft een beter filter en interne bekabeling als de gewone Ikon 6 , de Ikon 6 mk II is het nieuwere model

Ja adviseren blijft altijd moeilijk is met name afhankelijk wat jezelf mooi vindt hoeveel geld je hebt en welke eisen je er aan stelt

mijn Dali,s draaien nu op een PM5004 en UD5005 dat gaat prima  :yes: maar hier stel ik ook niet zulke hoge eisen aan dit is mijn 2de set voor algemeen gebruik ik heb ze daarvoor aangestuurd met een PM15S1 en SA7001KI en das nogal een wereld van verschil  :-)

het maximale uit de speakers halen is ook een breed begrip ,het moet met elkaar in verhouding zijn  :-)

Met de PM6003 kun je Dali,s gewoon aansturen en ervan genieten ,naarmate je betere apparatuur gaat aanschaffen krijg je steeds meer rust detail en kracht diepte in het geluid ook op lagere volume,s  :wink:

TurboMarco

Citaat van: lo op mei 16, 2011, 20:46:26
Half open........
Is dat met het de "aanduiding" op de volume knop boven of te wel 12uur?

Als dat zo is levert de versterker op dat moment zo'n 100% vermogen volgens mij. :yes:
Vandaar dat dat dan hard zat is :-D
Dat hangt van de gevoeligheid van de potmeter af ,bij de Cambridge van mij kan ik hem gerust op 3/4 zetten ,je hoort meteen wanneer een versterker gaat clippen en dan weet je iig zeker dat je ruimschoots aan die 100% zit .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

still life

Citaat van: koenr op mei 16, 2011, 13:07:56
Is idd hetgeen ik van plan was.   Als de Focal té storend blijven bij de Marant PM6003  doe ik een wissel ....   met Dali Ikon lijkt me goede combinatie , niet ?  Deze leken me reeds neutraal & correct weer te  geven  "hetgeen erin gaat"  ....     of wat adviseer jij ?

nu reeds a/h uitkijken voor vervangers? bekijk mss eerst je akoestiek thuis eens?
anders wordt het een haast eindeloos tweak/koop/verkoop verhaal
tot je alle pieken & dalen in je weergave hebt opgevuld & afgevlakt middels kleurende spullen.. :angel:

zo kom je er wellicht ook, maar het is een frustrerende zoektocht
die je uiteindelijk ook nog een aardige duit gaat kosten..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

:-) :-)
Citaat van: koenr op mei 16, 2011, 13:07:56
Is idd hetgeen ik van plan was.   Als de Focal té storend blijven bij de Marant PM6003  doe ik een wissel ....   met Dali Ikon lijkt me goede combinatie , niet ?  Deze leken me reeds neutraal & correct weer te  geven  "hetgeen erin gaat"  ....     of wat adviseer jij ?
Tijd=geld, in die zin, dat als je er de tijd voor neemf, het je geld kan doen besparen. Itt ervaring, dat kost meestal geld voordat het geld doet besparen. Doch daar gaat het niet om in de audiofilie, het is hobby en 'way of live' tegelijkertijd, dus genieten eerst, de rest komt vanzelf. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Fritsie

Koen,

Hoe sta je er nu voor? Heb je ondertussen al eens naar de Dali's geluisterd?

Heb de review van de IKON 5 eens doorgelezen, daarin komt inderdaad naar voren
dat de Dali's een redelijke versterker nodig hebben.... ben stiekem toch wel benieuwd
hoe de Dali's het doen op b.v. een NAD C355BEE.