Focal Chorus 716 en Marantz PM6003

Gestart door koenr, mei 13, 2011, 21:21:55

Vorige topic - Volgende topic

still life

jouw methode werkt ook john, dat zeg ik niet..
alleen speel je ze volgens mij net zo goed in met gewoon aansluiten & luisteren..

ga je meteen verschillende muziek weergeven, en genieten v/d nieuwe aanwinsten  pompom
zolang de drivers maar wat beweging krijgen..

Citaat van: WimPeu op mei 14, 2011, 12:16:22
Belangrijker is voor mij iig dat je een tijdje nodig hebt om aan het vaak 'andere' geluid te wennen.

stupid dat verklaart voor mij de lange tijd die sommigen 'nodig' hebben.. :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op mei 14, 2011, 12:22:05
jouw methode werkt ook john, dat zeg ik niet..
alleen speel je ze volgens mij net zo goed in met gewoon aansluiten & luisteren..

ga je meteen verschillende muziek weergeven, en genieten v/d nieuwe aanwinsten  pompom
zolang de drivers maar wat beweging krijgen..

stupid dat verklaart voor mij de lange tijd die sommigen 'nodig' hebben.. :angel:

gaat alleen wat sneller  :-D vanaf zaterdagavond tot dinsdag ochtend zijn ze vers en fruitig

ps: zo doen bedrijven het ook waarbij je zwaar in de buidel voor moet tasten voor het zogenaamd inspelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Niet alleen je speakers moeten inspelen, je versterker ook.
Toen ik mijn SR7200 net had (laaaanngg geleden that is) klonk ie heel tam. Pas na zo'n 2 weken (idd, ik werk gewoon overdag) begon ie opeens los te komen en vanaf dat moment klonk ie fantastisch (voor mij dan  8-))
Dus geef het de tijd.

Citaat van: jwx op mei 14, 2011, 12:39:23ps: zo doen bedrijven het ook waarbij je zwaar in de buidel voor moet tasten voor het zogenaamd inspelen
Ehhh....bedrijven die speakers voor je inspelen?  :-o
Nou ja, als je je geld graag uitgeeft is dat een optie ja  :|
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

de tweeter is gewoon een beetje fel van deze focussen ,daar moet je van houden  :-) toen ik deze destijds had meegenomen in een luistertest vielen ze voor mij om die reden ook af

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 14, 2011, 14:09:13
Ehhh....bedrijven die speakers voor je inspelen?  :-o
Nou ja, als je je geld graag uitgeeft is dat een optie ja  :|

ja die heb je die mensen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ik zei focussen ,maar moest natuurlijk Chorussen zijn  :schater:

Cornelis1921

:yes: Ondanks het feit dat ik niet helemaal meer een audio-groentje ben, ook mijn dank voor de nuttige info en tips.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

koenr

Welke boxen heb jij dan uiteindelijk gekocht  Marantz 81   als ik mag vragen ?

JohnWx

Citaat van: koenr op mei 15, 2011, 10:28:55
Welke boxen heb jij dan uiteindelijk gekocht  Marantz 81   als ik mag vragen ?

oeps

Marantz 81

was toen van plan om de Monitor Audio RX6 te nemen ,maar zijn DLS R55 geworden deze heb ik iets meer als een half jaar gehad

daarna Dynaudio audience 52SE ,toen klipsch RB81 ( maar kort gehad )  zijn beide monitor speakers

de Dynaudio 52SE heb ik nog steeds  :-) en ook een paar Dali Ikon 6 hobo hifi SE 

de Dali,s zijn ook wat feller in het hoog als de Dynaudio,s

die Focal zijn gewoon mooie speakers ,maar als je last blijft houden van een te fel hoog en last krijgt van luistermoeheid  :roll:  na het inspelen zullen ze niet veel anders gaan klinken  :no:

als je wil overgaan op andere speakers kun je het beste bij bijvoorbeeld hobo hifi gaan luisteren naar je voorkeur kwa merk en dan thuis beluisteren voordat je overgaat tot aankoop  byebye

koenr

Is idd hetgeen ik van plan was.   Als de Focal té storend blijven bij de Marant PM6003  doe ik een wissel ....   met Dali Ikon lijkt me goede combinatie , niet ?  Deze leken me reeds neutraal & correct weer te  geven  "hetgeen erin gaat"  ....     of wat adviseer jij ?

Fritsie

Ik heb de combinatie Dali Ikon 6 MKII met de PM6003. Ben hier zeer tevreden over.
Dali's klinken net even wat warmer dan de Focals, maar hebben ook meer laag.
Tevens zijn ze goed aan te sturen met de PM6003.

koenr

ok dank voor input  !   In een winkel Nederland , Iear.nl  waar een mooie geluidskamer is ,  maakten ze me bang over de combinatie Marantz PM6003 en Dali Ikon 6 ....   ze zeiden dat de PM 6003 niet krachtig genoeg was om alles uit de Dali's te halen .....   Ook een recentie van de Dali Ikon 5  meldt dat de versterker best wat power heeft.....
--> jij ervaart dit dus niet zo ?   Volume moet niet half openom  "er wat uit te krijgen"  ?  :)

Fritsie

Dat ervaar ik zeker niet zo, de Dali's zijn namelijk redelijk makkelijk aan te sturen. Zie hier een citaat uit een review op audiovideo2day.

"Het resultaat is een nominaal 6 Ohm-speaker, die met z'n gevoeligheid van 89 dB aanstuurbaar is door de overgrote meerderheid van versterkers"

Als ik de versterker half open zet krijg ik veel buren op bezoek.... normaal draaien is ongeveer een kwart, hierna gaat het volume met grote sprongen omhoog. Heb hem nog nooit hoger gehad dan de helft.. dit vond ik al angstig hard.

Mooie review van de speakers kan je trouwens hier vinden: http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/7199/

JohnWx

Citaat van: Fritsie op mei 16, 2011, 15:46:23

Als ik de versterker half open zet krijg ik veel buren op bezoek.... normaal draaien is ongeveer een kwart, hierna gaat het volume met grote sprongen omhoog. Heb hem nog nooit hoger gehad dan de helft.. dit vond ik al angstig hard.

Je kan ze ook gewoon uitnodigen via de telefoon of even langs gaan  :-D