Stille cd-spelers

Gestart door TBorDoIt, oktober 23, 2010, 10:55:57

Vorige topic - Volgende topic

TBorDoIt

De "afzienbare tijd" heeft in totaal een maand geduurd, ik heb namelijk voor een mooie prijs een 2e hands SA8003 gekocht. En het belangrijkste....hij is stil genoeg voor mij  pompom

Volgende uitbreiding: Squeezbox en vloerstaanders, mits ze wel stil zijn  :zzz:

Mexicaanse Hond

T.o.v. gezinsuitbreiding zijn ze weldadig stil, denk ik.  :wink:

thepioneer

stil genoeg? ik neem aan dat je hem niet hoort. Ik heb zelf ook een sa8003 en deze is fluister stil.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TBorDoIt

Tsja, stil genoeg....wanneer de cd draait, het volume erg zacht staat en ik op 50cm zit hoor ik de cd hééééél iets draaien. Verwaarloosbaar dus  :-)

Whisper.nl

gefeli met je nieuwe aanwinst. veel luister plezier

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Hier is mijn rijdje met cd spelers die ik heb gehad .

Denon - DCD 810      weet ik niet meer , is uit mijn 10er jaren afkomstig .

Marantz   --  CD17-KI    prima en stil loopwerk  :yes:   geen trillingen en niet rammelen .

Marantz   --  SA17-S1    loopwerk is een enorme rammelbak , maakt herrie en trilt absurd als een cd niet zuiver in balans is , de trillingen van het loopwerk werden ook sterk doorgegeven naar de behuizing van de cd speler .   :-(
Hebben ze allemaal last van , dit heb ik uitgetest op diverse SA17-S1 , het is dus niet exemplarisch .

Marantz     SA11-S1     hier geld hetzelfde voor als de SA17-S1 , alleen dan in aanzienlijk mindere mate .
Met cd's die niet zuiver in balans zijn rammeld en trilt het loopwerk ook .
Loopwerk heeft altijd last van rondloop geruis wat erg irritant is tijdens stille momenten in muziek zoals klassiek .
Ook hier hebben alle SA11-S1 er last van , heb dit uitgetest op verschillende exemplaren , het is dus niet exemplarisch .
Het is belangena niet zo erg als bij de rampzalige SA17-S1 .

Marantz   SA7-S1          prima loopwerk , cd's die rampzalig in onbalans zijn veroorzaken totaal geen trillingen in het loopwerk .
Loopwerk is dan ook volledig van aluminium incl de lade .
Ook het rondloop geruis blijft behoorlijk binnen de perken en krijgt van mij het predikaat  :  prima .

Groeten  EDWIN  B

Cornelis1921

violent1Een wat late reactie van mij. De sa8003 is in sommige exemplaren minder stil dan gewenst wordt (zie berichtje van 'SoundsofSilence' op KiesKeurig). Mijn sa8003 hoor je niet, ook niet met SACD. Zelfs 's nachts, woon aan doodstille straat, in doodstil appartementencomplex. Hoor je hem niet. Heb je de pech van een wat luidruchtiger exemplaar te hebben. Mijn sa8400 is ook wat minder stil, maar enige 'gefluister' is niet abnormaal. Doodstille spinners in de betaalbare prijsklassen vormen relatieve zeldzaamheid. Grt. Cor1921. N.B. sa8003 om wel meerdere redenen een meer dan uitstekende speler.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

PSCD80

Is wel uit de oude doos, maar m'n CD-80 loopt prachtig stil. De gewichtige 8-) constructie werkt daarbij ongetwijfeld in z'n voordeel.
SC80; SM80; CD80; FT880; KEF Ref. 104.2

Maurice

Citaat van: PSCD80 op december 21, 2010, 21:18:57
Is wel uit de oude doos, maar m'n CD-80 loopt prachtig stil. De gewichtige 8-) constructie werkt daarbij ongetwijfeld in z'n voordeel.
Zit ook een mooi loopwerk in, zo maken ze ze niet meer in de betaalbare spelers  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude