Marantz ki pearl lite

Gestart door Gust0, november 30, 2010, 14:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronrhe

De enige manier om te weten of drees62 gelijk heeft is een nieuwe versterker er naast zetten en dan kijken of je werkelijk verschil hoort. Maar dan wel de luisteraars laten luisteren met een blinddoek voor. Als ze dan 8 van de 10 keer kunnen aangeven wat de ingespeelde versterker is ben ik bereid het aan te nemen dat lang inspelen noodzakelijk is.

WimPeu

Ben bang dat dat niet gaat gebeuren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: ronrhe op december 07, 2010, 23:50:47
De enige manier om te weten of drees62 gelijk heeft is een nieuwe versterker er naast zetten en dan kijken of je werkelijk verschil hoort. Maar dan wel de luisteraars laten luisteren met een blinddoek voor. Als ze dan 8 van de 10 keer kunnen aangeven wat de ingespeelde versterker is ben ik bereid het aan te nemen dat lang inspelen noodzakelijk is.

Ik heb eerst een week een (ingespeelde) demo van de winkel in huis gehad. Deze klonk direct goed en werd ook niet beter of slechter in die tijd. Het hagelnieuwe apparaat wel, deze moest zeker een week of 3 in spelen. Lees de test van de PM KI-Pearl op hifi.nl er maar eens op na, die laten 'm ook eerst 3 weken spelen voor ze serieus gaan luisteren.
Jammer dat je 'm terug heb gebracht, ik heb net vorige maand het Duitse blad Stereo gekocht met een test van deze lite's. Daar waren ze er zeer lovend over. Had het iets meer tijd gegeven . . .

ronrhe

Ok Drees bedankt voor je commentaar. Tja dan moet het haast wel. Zou het graag op mijn magnepans proberen, want ik blijf het apart vinden om zo lang te moeten inspelen.
3 weken wachten was zo wie zo geen optie , want dan had ik hem nooit meer terug kunnen brengen. Dat risico was me te groot, daarvoor klonk hij te slecht.

mars

oi,

@Drees en anderen,

Klopt wel dat ze een nieuw apperaat een tijdje laten (in) spelen, waarna pas ''echt'' voor een review geluisterd wordt.
Maaaaaaaaaaaaaaar weken een elektronisch apperaat (in) spelen?? :roll:

In een van de laatst verschenen nummers van het blad''music emotion'' , snijdt ''Jan de jeu'' geloof ik ,( kan ook ''Werner Ero'' zijn) dit punt aan in een review over een versterker.

Er wordt daar ook gezegd ( en daar ben ik het vet mee eens) , dat ze wel degelijk ''even'' luisteren als een versterker nieuw uit en koud uit de doos komt.
Namelijk , ( we hebben nu versterker als voorbeeld) zo'n apperaat moet gelijk  bij de eerste tonen jou de indruk kunnen geven dat het goed zit , is dat niet zo , is er wat mis!!

Of in het geval met de Magnepans in dit Topic, een slechtte match
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thepioneer

Ik heb het inspelen ook ervaren met mijn oude pm8003. Het klonk thuis heel steriel en absoluut niet warm. Naarmate ik de versterker langer had ging hij steeds warmer klinken. Dat heeft wel een week of 3 geduurd hoor.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Gust0

Ik wou bij deze nog even vermelden dat mijn Marantz KI Pearl Lite set nog steeds te koop staat hé  :-D
Advertenties staan op marktplaats en hifi , ik zit verder te denken aan een Marantz PM 14 MkII omdat ik denk dat de PM11 misschien toch nog te kil klinkt icm mijn Focal's. Ik hou nogal van jazz , folk en klassiek en dat was nu precies waar mijn PM7200 in uitblonk.
Of ik moet misschien gewoon een paar weken laten inspelen zoals sommigen hier opperen moeilijk te zeggen  :? mvg

Barrett

PM11 te kil t.o.v. de PM14?
Zijn het niet de speakers waar het geluid uit komt?  clown1

lo

Een PM11 kil klinken. :no:
Niet imo. Ik heb hem diverse malen beluisterd op verschillende speakers, maar ik vind hem absoluut niet kil klinken. Ik denk dat de PM11 net iets meer detail en meer controle over de bas heeft dan de PM14. Waarschijnlijk is hij ook net ietsje dynamischer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: thepioneer op december 09, 2010, 11:42:50
Ik heb het inspelen ook ervaren met mijn oude pm8003. Het klonk thuis heel steriel en absoluut niet warm. Naarmate ik de versterker langer had ging hij steeds warmer klinken. Dat heeft wel een week of 3 geduurd hoor.

oi,

Oke dat kan dan wel, maar toch was die in essentie wel oke , koud uit de doos.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thepioneer

nou oke dat weet ik niet. Het probleem zit het erin dat ik hem in de winkel heb beluisterd. Met luidsprekers die hetzelfde merk en niveau hadden als die van mij alleen een generatie jonger.Je luisterd daar naar een andere kamer in combinatie met nieuwere luidsprekers. Toen ik mijn pm8003 opgehaald had en thuis neer zette, was het helemaal niet dat ik dacht wat heb ik nu voor iets moois gekocht. Ik vondt het kil en absoluut niet dynamisch. Toch kwam langzamerhand de warme klank naar voren die ik ook in de winkel had gehoord.

Ik was toen echt nieuw in het hogere segment stereo luisteren. Daarvoor had ik een simpele surround versterker en dvd speler voor mijn muziek. Inspelen werd mij wel verteld daar maar ik had zoiets van , ja dat zal allemaal wel. Toen ik thuis kwam en de versterker aangesloten had, toen heb ik dat maar voor lief genomen omdat ik nu niet bepaald onder de indruk was van de versterker. Het heeft bij mij wel 3 a 4 week geduurd voordat ik zoiets had van, wat klinkt hij toch lekker.

Ik was echt een non believer, net als verschil in kabels. Maar ik ben van mening dat het echt ingespeeld moet worden. Ik weet dat het een hele discussie altijd is maar dit is mijn ervaring en als iemand anders die niet hoort of inbeeld :) (wat ook kan) dan respecteer ik dat ook.

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op december 10, 2010, 09:01:05


Ik was echt een non believer, net als verschil in kabels. Maar ik ben van mening dat het echt ingespeeld moet worden. Ik weet dat het een hele discussie altijd is maar dit is mijn ervaring en als iemand anders die niet hoort of inbeeld :) (wat ook kan) dan respecteer ik dat ook.



stupid