Geluid TV naar marantz SR5004

Gestart door Bios, juli 05, 2010, 09:45:52

Vorige topic - Volgende topic

Bios

Zoals de titel al zegt heb ik tot op heden nog geen geluid van de TV over mijn home cinema set.
Nu is de oplossing eenvoudig d.m.v. een optische kabel..
Alleen nu heb ik toch ergens gelezen dat dit niet nodig is en dat alleen de HDMI kabel van de uitgang van de receiver naar de TV voldoende is, is dit zo ?
Ik weet wel dat mijn TV dit wel ondersteund , de zogenaamde ARC functie (audio return channel).
Ik krijg het in ieder geval niet voorelkaar tot nu toe.
Heeft iemand het verlossende antwoord, dan kan ik verder, hetzij met een nieuwe kabel of de instellingen  notworthy
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Taxus7

IK heb hetzelfde probleem met mijn sr6005. Zelfs geen beeld en geluid.
Dus ik lift graag even mee op dit topic, wie weet de oplossing?

WimPeu

Met de 004 modellen is de audio return over HDMI niet mogelijk. Voor zover ik weet tenminste. Met de 005 serie moet dat met een 1.4 HDMI kabel wel mogelijk zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

vermaat

Ik heb net de SR 6004, veel lukt, maar niet het geluid van de tv naar de luidsprekers. De handleiding toont een vebinding naar de tv, maar op de tv zit een optische output (nieuwste mode LG) en op de SR 600r moet met TV dig 4 een verbinding gemaakt worden (iets anders krijg ik niet voor elkaar) een coaxiale aansluiting. Zo'n kabel is er niet?  Wat te doen? Ik dacht dat alleen dat de HDMi kabel al voldoende zou moeten zijn, maar helaas.

Stadium III

Optisch naar de reciever en in de input menu goedzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

vermaat

Het menu is het probleem, van alles geprobeerd, maar tv staat op auto, hdmi op through, de reciever blijft tv (dig4) in zone b aangeven, wat zijn de goede stappen?

fred3543

Citaat van: vermaat op oktober 09, 2010, 21:35:03
Ik heb net de SR 6004, veel lukt, maar niet het geluid van de tv naar de luidsprekers. De handleiding toont een vebinding naar de tv, maar op de tv zit een optische output (nieuwste mode LG) en op de SR 600r moet met TV dig 4 een verbinding gemaakt worden (iets anders krijg ik niet voor elkaar) een coaxiale aansluiting. Zo'n kabel is er niet?  Wat te doen? Ik dacht dat alleen dat de HDMi kabel al voldoende zou moeten zijn, maar helaas.

waarom neem je niet digi 1/3 ? dit zijn de optische digitale inputs.
4 en 5 is coax en daarnaast zit de optische output.
De beschreven "Tv moet op 4" - is de HDMI input ( bluray op1 / sat.tv op 4)
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

vermaat

Ook met HDMI in 4 (DSS) en optische kabel in een van de optische ingangen: geen data

Nu ingesteld op
Preferences zone B setup:
tv auto (dig4) (ook op display zichtbaar)
geluid stereo
Optische kabel in de goede ingang (geen coax)
HDMI kabel in HDMI out 1 (volgens de handleiding, pag 14)

Resultaat: geen data

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

vermaat

Zone B leek me het meest logisch, maar ook op zone A doet ie het niet, is het bij iemand anders al gelukt?
Kabels zijn nu ok, nu alleen nog de stappen in het menu. Helaas, ik ben niet zo piep meer en wilde nog een keer een goede reciever, het geluid bevalt ook prima. En ik dacht echt dat het anno nu met een hdmi kabeltje gemakkelijker was, maar nu kom ik hierin terecht.
Per mail is het lastig uitleggen, dat snap ik. Als het niet lukt, dan moet ik er maar iemand bijhalen.
Dus laatste poging: hdmi output

vermaat

Te snel doorgestuurd: einde is als volgt:
hdmi kabel in output 1, hdmi staat op through, de optische kabel zit in een van de drie optische ingangen. Ik druk op meun, setup en dan? Welke stappen?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Citaat van: vermaat op oktober 09, 2010, 21:35:03

HDMI is op zich wel eenvoudig, alleen moet je een versterker nog aangeven wat hij waar aan moet koppelen en dat maakt het een beetje complex.
Je wilt nl in je display niet hdmi 1 of component 2 zien, maar bluray of dvd.

Ik heb mijn tv via een digitale coaxkabel aangesloten op een van de 3 ingangen die de 6004 heeft. maar hij heeft ook 2 optische ingangen voor jou situatie als ik het goed begrijp.

In het setupmenu kun je deze instellen (dat scherm met die matrix van onderdelen en ingangen), ik schrok ook even toen ik dit voor het eerst zag (en ik ben wel een t
Bij TV kun zul je bij optical 1 of 2 moeten kiezen, en de rest kun je uitzetten.
Als je daarna opslaat en je receiver op tv zet dan zou het geluid nu goed moeten zijn.

Verder sluit je de hdmi alleen op de HDMI out 1 aan naar je tv hdmi aansluiting. Die gebruik je puur voor het doorgeven van beeld(en evt geluid als je through aanzet, maar die heb ik uit staan) van je bronnen(dvd/blurayspeler, spelcomputers etc)

Dus voor het aansluiten, denk eenvoudig, alles gaat naar de receiver en 1 hdmi naar je tv. Voor het geluid van je tv zul je wel een kabeltje (de optische in jouw geval) terug moeten aansluiten aan je optische ingang van de receiver.
En ik gebruik ook geen zones. Die hoef je hiervoor ook niet in te stellen.

Als je geen speaker B gebruikt dan kun je die via de afstandsbediening ook uitzetten, speaker A is genoeg.

Ik hoop dat dit zo een beetje lukt.

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.