2215b doorverbonden naar 1072

Gestart door vintage gek, februari 18, 2012, 12:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vintage gek

beste mensen ik heb een vraag.
ik heb mijn marantz 2215b  aangesloten op mijn 1072 met gewoon tulpstekkertjes.
output van tape 1072 gaat naar 2215b input tape
verder heb ik alle componenten aangesloten op de 1072 cd spelers etc.
het vreemde is dat als ik de 1072 uitzet het signaal toch doorgegeven word aan de eindversterker.
als ik speakers aansluit op de 1072 werkt dit ook allemaal prima.
heb dus nu eigenlijk het geluid van bvb 1 cd speler over 2 versterkers.
met nu dus aansluitmogelijkheden voor 4 set speakers.
vroeg me af of dit niet schadelijk si voor de aparatuur verder.
alles werkt tot nu toe goed geen gekraak of vreemde dingen.
kan aleen het geluid van de tuner van de 2215b niet over de 1072 krijgen.
mischien weet eimand dat hoe ik dat kan oplossen?

vrd groet nico

mountainbiker

Als ik het goed begrijp heb je dus 1 versterker doorgelust naar een tweede versterker via de tape out?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

vintage gek

inderdaad dat klopt mountainbiker
aleen het zijn alle 2 gewone versterkers geen aparte lossen voor of eind versterkers
kan dit verder geen kwaad denk je?

vrd grt

JohnWx

Citaat van: vintage gek op februari 18, 2012, 16:35:37
inderdaad dat klopt mountainbiker
aleen het zijn alle 2 gewone versterkers geen aparte lossen voor of eind versterkers
kan dit verder geen kwaad denk je?

vrd grt

nee kan geen kwaad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: vintage gek op februari 18, 2012, 16:35:37
inderdaad dat klopt mountainbiker
aleen het zijn alle 2 gewone versterkers geen aparte lossen voor of eind versterkers
kan dit verder geen kwaad denk je?

vrd grt
Nee, ik heb zelfs 4 versterkers op dergelijke manier doorgelust. :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op februari 18, 2012, 19:19:46
Nee, ik heb zelfs 4 versterkers op dergelijke manier doorgelust. :yes:

jij hebt weer de grootste  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vintage gek

haha jongens gaat er niet om wie de grootste heeft maar wat je er mee doet .
maar ff serieus voor dit toppic de prullenmand ingaat hoe kan je er dan bvb voor zorgen dat je tuner ook word doorgelust naar je 2 de versterker 2215 b heeft een tuner 1072 is gewoon aleen versterker.
en hoe zit het bvb met een marantz met een pre out voor main of rear word dit weer op een andere manier doorversterkt?   even kijken of er wat kennis in huis is op dit forum notworthy :zzz:

JohnWx

tape out op een ingang van de 1072 en je hebt je tuner geluid


die laatste zin snap ik niet zo en wat je ermee wilt ? elke versterker versterkt waar de speakers opzitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vintage gek

dit vond ik op het net.

Pre-out staat letterlijk voor voorversterker-uitgang, een uitgang waar het volume (evt. toonregeling) en de bronkeuze van geregeld is. Dat in tegenstelling tot een tape-out, waar alleen de bron kan worden bepaald. Een voorversterker uitgang is uiteraard te vinden op elke voorversterker. Steeds meer geintegreerde versterkers zijn ook voorzien van een pre-out. Daarmee wordt de mogelijkheid geschapen om met b.v de geintegreerde versterker de hoge tonen speakers aan te sturen en met een tweede eindversterker alleen de woofers (bi-amp). In zo`n geval dient de versterkingsfactor uiteraard wel overeen te komen van de apparaten, anders is of het hoog of het laag te zacht.

Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Tenslotte is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor een eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.

ik bedoelde eigenlijk meer wat is het evrschil als ik inplaats van me 2215b een marantz versterker met een pre out aansluiting doorkoppel naar me 1072 versterker word de boel dan anders doorversterkt en kun je dan bvb met de 1072 het volume regelen van alle speakers?