Ik heb onlangs, een in het kastje passende, Marantz 1501 gekocht om van mijn PS3 en Eva8000 (mediastreamer van netgear) surround sound te geven en beeld door te sturen naar de TV (Sony WL2000). Als het werkt werkt het fantastisch
Alles is aangesloten via HDMI. Tussen PS3 en Marantz en Marantz en TV zitten HDMI 1.3 gecertificeerde kabels. Tussen de EVA8000 en de Marantz heb ik mooi ogende Logitec HDMI kabel..
Wat gaat er mis:
Opeens, zomaar uit het niets, als ik muziek of films wil afspelen vanuiut EVA8000, verschijnen ipv 1080p beelden 480p beelden op het scherm.... en komt er ook geen geluid uit de Marantz.
De enige manier om het te verhelpen is EVA op een andere HDMI ingang van de Marantz aan te sluiten (DVD ipv Bluray)
Wat heb ik gedaan om probleem op te sporen:
1. De EVA instellingen nagelopen; deze staan op Europa en 1080p. (Dit wijzigen heeft geen efffect)
2. De EVA heeft het altijd prima gedaan direct aangesloten op dezelfde TV.
Ik ga er van uit dat de EVA het signaal goed doorgeeft naar de Marantz,
Dan blijft over de signaal vertaling van de Marantz naar de TV.
3. Op de Marantz ben ik de instellingen nagelopen... voorzover deze er zijn. Het enige wat misschien invloed kan hebben is de instelling VIDEO CONVERT... maar dit wijzigen heeft geen impact. Laat deze dus maar op Auto staan.
4. Als ik een andere de HDMI stekker in een andere ingang stop veranderd het beeld op de TV opeens wel naar 1080p. ... hmm wat zou dit kunnen betekenen?
Dan is er misschien de aansluiting van de Marantz op de TV...
5. De Marantz geeft altijd prima het signaal van de PS3 door naar de TV. Het is dezelfde uitgang en kabel als voor de EVA8000.. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk dat er iets is van een handshake tussen EVA8000 en de MArantz waar ze opeens (omdat EVA8000 uit is geweest?) even niet uitkomen. Een maal overgegaan op 480p is gaat ie niet terug naar 1080p.. Tenzij ik de eva8000 op een andere hdmi van de marantz aansluit.
Ik ben erg benieuwd of iemand het kan verklaren. Ik zou de aansluitingen het liefst zo laten. En niet zoals ik veel gelezen heb, de EVA8000 via HDMI op tv aansluiten en de audio via optisch/coax aansluiten op marantz.
Alvast bedankt voor de reactie!
Dekay99!