REL or what ?

Gestart door PM95, september 08, 2010, 11:50:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: lo op september 08, 2010, 23:27:30
Forse units, amai notworthy notworthy

Pas op dat je jezelf geen breuk tilt :-o

groet,

lo
Daar heb ik even naar gezocht op Google ,wat ik dan tegenkom is car audio en PA speakers  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Shepherd Moon

wat wil je ook met een vermogen van 50w dat er maar opkomt. Een Grondtriller van formaat is het zeker niet.
Niettemin m'n vroegere Q150E toch ook een leuk subje was voor z'n grootte, enkel dat het toch voor toens die grote ruimte echt te licht werd bevonden. Maar die driver heb ik er eigenlijk niet uitgehad.  shutup
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

vermogen zegt niet zoveel.

Stadium III

Woofer staat niet meer op MP
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Het klopt dat vermogen niet zoveel zegt ,het verschil in spl is niet bijster groot wanneer je praat over 50 of 100 Watt ,een hoog uitgangsvermogen is enkel wenselijk wanneer je praat over moeilijk aanstuurbare luidsprekers ,en vergeet niet dat actieve systemen geen verlies hebben die passieve systemen wel hebben ,een 50 Watt versterker en een luidspreker met een rendement van 90-93 db staat iig garant voor een behoorlijke spl .
Ik heb in mijn audio geschiedenis menig versterker van hooguit 25 Watt per kanaal tot zeer fraaie resultaten horen komen ,aan de andere kant heb ik met versterkers met ruim 100 wpc vreselijke dingen meegemaakt ....nou ja vreselijk  :-P laat ik het zo zeggen dat het nog wel eens vies tegenviel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op september 09, 2010, 21:23:55
Woofer staat niet meer op MP
ah ok ,ik kijk nog wel verder ....het heeft geen haast.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik heb de Vifa verkocht en ga de Reckhorn woofer icm de REL amp gebruiken ,de 13"Reckhorn heeft een dubbele spreekspoel (2x4 Ohm) en een rendement van 95db .


Maar ik ben nog meer van plan ...ik heb nog een Cabasse 150 Watt sub-amp en ik heb gekocht een dikke 15" Beyma woofer met een rendement van 98db  :evil: ,deze komt in een flinke bandpass behuizing van ca 120 ltr inhoud ,de Beyma is een PA woofer die voor HT doeleinden gebruikt gaat worden .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

15" dat zijn de echte woofers, hier blaasd hij de deur open terwijl die nog op slot zit....  clown1

TurboMarco

Een 15" is een leuke opstap richting een 18"  :-D


notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)