Al jaren heb ik hier de REL Strata III spelen tot groot genoegen. Echter, na al de upgrades die zijn gedaan de afgelopen jaar en diverse metingen, blijkt dat de Strata onvoldoende druk kan opbouwen in de ruimte waarin-ie speelt. De keuze is dan (voor mij dan) snel gemaakt: een grotere ST sub of toch "zelf bouwen". Mijn broertje, die al diverse PA installaties en HT luidsprekers en subs heeft gebouwd, zei me dat hij wel e.a. voor me wilde uitrekenen en opzoeken....
Het begon dus meer als een geintje, maar is nu uitgegroeid tot een concreet idee...... Wat is het geval: afgelopen weekend is-ie langs geweest en heeft me de eerste schetsen laten zien evenals een idee voor de diverse onderdelen.....
* Hypex DS 8.0
* 2 x Swans SP10
* Van den Hul interne bekabeling (moet nog even navragen welke.....zou ook zomaar kunnen zijn dat QED gebruikt gaat worden...)
* 2 x 22mm HDF gelijmd en samengeperst (professionele lijm en professionele persbank)
* diverse braces intern (uit 1 stuk)
* beide woofers worden in een (flauwe) hoek geplaatst (downfiring), kast wordt gedeeltelijk gevuld met zilverzand en een baspijp komt tussen beide woofers
* afmetingen vergelijkbaar met een REL Studio III/Stentor III
Dit project zal langzaam gaan en op z'n gemak. Extra aandacht zal komen bij het bouwen van de kast, de verlijming, het samen persen en de braces en afdichting. Uiteraard zal ook extra aandacht worden besteed aan de componenten en zoals het er nu naar uitziet, zal dat geen enkel probleem zijn..... Foto's zullen t.z.t. natuurlijk geplaatst worden.
Dit zijn in het kort de eerste ideeën.....