marantz 150

Gestart door HAL9000, mei 11, 2010, 18:34:50

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb een marantz 150 op de bank gehad  :-D het is een van de 'betere'  ontvangers uit de jaren 70.
Het is topmodel van 1974 tot aan 1978. Dan krijg je 2130 Daarvoor model 20 voor de Amerikaanse markt en de 120  voor de Europese markt. Deze is ook nieuwer in ontwerp.

Opzich werkte alles van de tuner nog op wat lampjes na niet. De tuner is niet uitzonderlijk veel gebruikt, weinig zelf. Standaard veroudering heeft opgetreden maar niks ernstigs.

FM MPX en voeding oud, voeding stinkt een beetje.

Fm MPX en stereo decoder, marantz is slim geweest om WAS op het ic te smelten waardoor deze beschermd word tegen vocht.

Alles fris, de Bi polaire heb ik laten zitten. Die doen weinig.

Voeding oud.

Gereviseerd.

Am oud.

Onderkant oud.

Stereo afstelling gedeelte.

Buffer oud

Buffer nieuw.

protect, en deel van de voeding.

oude componenten.

marantz 150

Ontvangst is goed, verloop vind ik nog steeds wel hoog.  Hoger dan bij de 120 die ik destijds had naast deze.
Scope is beetje groot, waardoor de wolk onhelder word. klinkt er netjes.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

hij is weer leuk om te lezen en te zien HAL

notworthy

ik moet het maar met mijn 2020 doen maar die klinkt erg goed t.o.v de nieuwere tuners met digitaal display
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Jon,

Is inderdaad weer mooi om te zien!!!
Hier speel ik ook nog fijn met een 2100.....

lo

Mooi gedaan weer HAL altijd weer leuk om je verslagje te lezen en de foto's te bekijken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.